Sponsor til kattemad
Fra : Denise

Dato : 05-08-02 12:06

Hej gruppe
Jeg har lige læst i EB http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=172525
om en folkepensionist der får at vide af sin sagsbehandler, at hvis hun
ikke havde råd til sine 2 katte, kunne hun lade dem aflive.
Jeg tænkte om vi kunne hjælpe med kattemad på een eller anden måde til
hende, f.eks. et tilgodebevis hos hendes dyrehandler. Jeg ved godt at der er
mange det kniber for, men det kunne være vi samtidig kunne få noget ud af
EB, f.eks. hvis EB får at vide at folk fra dk.fritid.dyr.kat (der jo
tilfældigvis samtidig er efter ham dyrlægen) har startet en lille indsamling
til de 2 katte - altså også samtidig måske lidt amoralsk og bagtankeagtigt,
men hva så.
Hvordan den skal kunne føres ud i livet har jeg ingen ide om, men jeg ved jo
at der er kreative personer herinde, og Marianne det kan måske indpasses i
det andet du har gang i, eller er det rigeligt. Man kan jo støtte med beløb
på en konto eller kattemad, jeg vil gerne bidrage med 300 kr. til projektet,
for jeg blev sq så gal på den sagsbehandler, at sige sådan noget. Havde
personen sagt det til mig, havde jeg klappet ham/hende en. Man kan jo
bidrage med hvad man vil - hvad synes I om ideen eller skal vi lade det
ligge.
Hilsen Denise

Fra : marianne hellemose

Dato : 05-08-02 12:21

Hej Denise
Jeg kan godt forstå at du blev gal, det gør jeg også.
Har engang fået tilbud om at Kom. ville betale aflivning af 2 katte så jeg
sparede penge til foder. Da dette ikke er noget særsyn, men sker over hele
landet tit og ofte, er
vi nok nødt til at lægge hovederne lidt i blød, ellers vil
vi alle hurtigt blive ruinerede og selv stå i samme situation,
så frem med de gode ideer, igen igen *GG*

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 05-08-02 12:30

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
> Hej gruppe
> Jeg har lige læst i EB
> om en folkepensionist der får at vide af sin sagsbehandler, at hvis hun
> ikke havde råd til sine 2 katte, kunne hun lade dem aflive.

Meget trist. Men man kan jo altså også vende den og sige at hvis man ikke
kan tage sig ordentlig af dem, burde man vel slet ikke have katte?

Når jeg så har sagt det, vil jeg dog godt lige tilføje at jeg synes det
virker underligt man ikke kan få tilskud til katte, når det nu højner
livskvaliteten væsentligt (er det ikke noget med at man kan få tilskud til
hund?). Det må da være en relativt billig måde for samfundet at give en
masse mennesker noget glæde. Jeg ved ikke om det bare er en skrøne at man
har færre sygedage osv hvis man har kæledyr, men hvis det er sandt, kommer
udgiften vel tilbage med renter. Og så hører min vinkel da vist til i
dk.politik (som jeg ikke læser).

> hvad synes I om ideen eller skal vi lade det ligge.

Hmm det kommer an på hvad tanken er med det, hvis det er lobby-arbejde med
et højere politisk mål for at komme problemet til livs synes jeg (lidt
kynisk, indrømmet) det er ok, men hvis det er her-og-nu-nødhjælp ved jeg
ikke rigtigt, for hvad så bagefter?

Carsten Sørensen

Fra : Denise

Dato : 05-08-02 12:58

"Carsten Sørensen" <lbb8ule8001@sneakemail.com> wrote in message
> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
>
> Meget trist. Men man kan jo altså også vende den og sige at hvis man ikke
> kan tage sig ordentlig af dem, burde man vel slet ikke have katte?

Her i dette tilfælde er der vist ingen tvivl om at hun tager sig rigtigt
godt af kattene, det var jo en ansøgning om en tandlægeregning der udløste
det.

> Når jeg så har sagt det, vil jeg dog godt lige tilføje at jeg synes det
> virker underligt man ikke kan få tilskud til katte, når det nu højner
> livskvaliteten væsentligt
Enig

> [...]
> et højere politisk mål for at komme problemet til livs synes jeg (lidt
> kynisk, indrømmet) det er ok, men hvis det er her-og-nu-nødhjælp ved jeg

Nok begge dele, men klart at min tanke var politiske først, ret mange læser
altså EB og hvis de får kendskab til NG'en er det jo både godt og ondt.
Politisk først, for jeg kunne da se at kattene har det fint, men samtidig
var det jo i en god sags tjeneste.
Men jeg kan jo også sagtens komme med ideer, jeg lader jo andre om at
arbejde videre som Marianne og Jette (puha, har altså noget dårlig
samvittighed, men ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, andet end bakke op).
Hilsen Denise