Problem m. ECS K7S5A + Daytona GF4 MX440
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-08-02 11:08

Crosspost til dk.edb.hardware.bundkort og
dk.edb.hardware.grafikkort med opfølgning til sidst
nævnte.

Min kammerat har et ECS K7S5A og et nyindkøbt Palit
Microsystems Daytona GeForce4 MX440 m. 64MB ram
og TV-out.
Det gamle var et Geforce2 MX 400 med 32 eller 64Mb
ram. Da han prøvede at sætte sit nye kort i, gik den i sort.
Hans procedure:
- Afinstallere de gamle drivere.
- Lukke computeren.
- Sætte det nye kort i => Sort skærm når XP første gang
viser grafik.

Han kommer her med sin computer snart, det jeg vil
prøve er følgende:
1. Opdatere bundkortets BIOS.
2. Reparere/geninstallere XP.

Er der andre ting jeg skal kigge på?

Mvh.
Mikael

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-08-02 13:21

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Sætte det nye kort i => Sort skærm når XP første gang
> viser grafik.
>
> Han kommer her med sin computer snart, det jeg vil

Man skal huske, når man afinstallerer et grafikkort, skal man samtidig lade
pc.en boote op, så man er sikker på, at den står til standard pci
grafikkort, inden man installerer det nye kort.
Det sker ofte, at selv om man afinstallerer grafikkort driver via
Tilføj/Fjern programmer, så ligger der nogle rester tilbage, som gør at
kortet igen installeres i en eller anden reduceret udgave. Kan man ikke
finde og fjerne disse filer manuelt, kan man i stedet højreklikke på
skrivebordet, vælge Indstillinger og via Avanceret knappen få fat i
grafikkortdriveren og der kan man så vælge manuelt at installere
grafikkortdriveren til pci standard. Så vidt jeg har kunnet se ved mange
installationer, er det netop her at man løber ind i problemer.

Kurt

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-08-02 13:42

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev:
> Man skal huske, når man afinstallerer et grafikkort, skal
> man samtidig lade pc.en boote op, så man er sikker på,
> at den står til standard pci grafikkort, inden man installerer
> det nye kort.

Det er jeg godt klar over, men det var han ikke ;(

Jeg løste dog problemet med en simpel BIOS
opdatering til bundkortet ;)

Mvh.
Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-08-02 13:44

"Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@pc.dk> skrev:
> Da han prøvede at sætte sit nye kort i, gik den i sort.

Jeg løste problemet med en simpel BIOS opdatering til
bundkortet ;)

Mvh.
Mikael