MS Windows
briani 27239
Hjælp..! fejl ved PCI mass storage control~
Fra : edax bjarne jensen

Dato : 05-08-02 10:56

Hej håber ikke at dette er OT.. Hvis det er vil jeg blive glad for en
henvisning til den rette NG.

Jeg har en PC med:
PIII
Asus CUBX-E

I Enhedshåndtering er der en gul fejlmeddelse ved:
Andre enheder ->
PCI Mass Storage Controller

Den skriver at den ikke har en driver.. Men ak jeg har søgt og søgt men kan
ikke finde en driver eller overhovdet finde ud af hvad det er ..?
Hvis der er en barmhjertlig sjæl der vil kort forklare hvad "PCI Mass
Storage Controller" er og hvor jeg finder en driver vil jeg smile bredt og
blive meget glad..!

Hilsen
Andy

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-08-02 16:28

"edax bjarne jensen" <edax.gruppen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis der er en barmhjertlig sjæl der vil kort forklare hvad "PCI Mass
> Storage Controller" er og hvor jeg finder en driver vil jeg smile bredt og

Gå ind på asus hjemmeside og hent den driver, som passer til chipsættet. Når
du har installeret den, virker alt som det skal.

Claus

Fra : Pico

Dato : 05-08-02 16:50

Claus Tersgov wrote:

> Gå ind på asus hjemmeside og hent den driver, som passer til
> chipsættet. Når du har installeret den, virker alt som det skal.

Jeg lever også med et gult udråbstegn, det er fordi jeg har deaktiveret
de on board lyd faciliteter der er på mit Asus bundkort. Jeg bruger
et Creativ lydkort og vil ikke have nogen konflikter. Hvis din PC
ellers virker fortreffeligt kan jeg ikke se nogen grund til at fortvivle
over et gult udråbstegn de få gange man kigger i enhåndshontering.
Det er selvfølgelig noget andet hvis det er noget der skal bruges !
Du kan jo også prøve at lege med at deaktivere og se om der så
er noget der ikke er som det skal være.
Pico

Fra : Daniel-San

Dato : 05-08-02 22:47

> [...]
> Det er selvfølgelig noget andet hvis det er noget der skal bruges !
> Du kan jo også prøve at lege med at deaktivere og se om der så

Og dog... Er det en IDE controller der kører i med Windows standard driveren
med et udråbstegn, så kan man nok regne med at ydelsen er en del lavere end
hvis den optimerede driver til netop denne controller var installeret....

Daniel-San

Fra : Daniel-San

Dato : 05-08-02 14:03

> [...]
> Hvis der er en barmhjertlig sjæl der vil kort forklare hvad "PCI Mass
> Storage Controller" er og hvor jeg finder en driver vil jeg smile bredt og

Det plejer som regel at være den on-board IDE controller som skal ha' en
driver som oftest findes på den medfølgende CD-ROM til bundkortet