flensborg
Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 05-08-02 10:44

Hej
Så er udstillingen i Flensborg endelig overstået. Der var bare så varmt i
hallen, det må have været hårdt for de langhårede katte. Resultaterne fra
søndag:
Jeg fik desværre ikke helt fat i navnene, men Best of Best nr. 1 blev en
Hellig Birma fra Danmark, Nr 2 blev en Perser: Jackie af Jurian, ejer:
Annette Vohnsen, Danmark, nr. 3 blev en blå Abbysinier, ejer?, nr. 4 blev en
siameser: Skuld Menja, ejer: Susanne Qvick, Danmark.
Flotte danske resultater.
Vores egen siameser Midas fik CAGCIB både lørdag og søndag så det var vi
godt tilfredse med.
Måske andre har flere resultater?
Hilsen Vibeke

Fra : Camilla Scharff

Dato : 05-08-02 11:32

Jah, lidt kan vi da bidrage med...
Jeg var der selv kun søndag, så resultater fra om lørdagen kan jeg ikke
hjælpe meget med.

Ihvertfald blev min Pine-mis, vildtfarvet abyssiner hun ungdyr, EX1, NOM og
BIS Ungdyr (jubiiii!!) - så jeg klager bestemt ikke over resultatet
Helle Andersens Kesto fik sine certifikater både lørdag og søndag, hhv. CAC
om lørdagen (så nu er han Champion - tillykke!) og et CACIB om søndagen.
Desuden blev han om søndagen nomineret (NOM), men blev banket på
"målstregen" af den flotte blå abyssinier han, som i øvrigt er ejet af en
tysker (nå ja, de skal vel også have lov til at vinde lidt, når nu
udstillingen *er* i Tyskland... )

Er der flere der har resultater at dele ud af... Pernille, Grit, Mette,
Camilla B.?

Mvh. Camilla

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 05-08-02 11:56

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Jah, lidt kan vi da bidrage med...
> Jeg var der selv kun søndag, så resultater fra om lørdagen kan jeg ikke
> hjælpe meget med.

Jeg kan måske hjælpe lidt, jeg var der til gengæld kun lørdag.

Resultater fra semilanghårsgruppen:
Bedst in Show, voksen var en Hellig Birma, Hun blev også BOB2 men desværre
fik jeg ikke fat i navnet.
Bedste modsatte køn, voksen: Min Pinky (Milinocket's Pink Floyd)
Bedst in Show, Kastrat: Willowplace Fireworks, ejet af Anette Melchior.
Bedste modsatte køn, Kastrat: Miscov's Ashley, ejet af Lars Plætner.
Bedst in Show, ungdyr: Milinocket's Little B, ejet/opdrættet af Anette
Melchior
Desværre fik jeg heller ikke fat i navnet på killingen som blev bedst in
show.

Ailuro's Rumpleteazer kastrat, blev lørdag ex2, men søndag fik han CAP, BIV
og blev nomineret.
Han er nu Premier. Han er ejet af Pia Thomsen.

Danielle Villefrance
Ailuro's Maine Coons
mainecoon@ailuro.dk
www.ailuro.dk

"If man could be crossed with the cat,
it would improve man but deteriorate the cat."
Mark Twain

Fra : Helle Andersen

Dato : 05-08-02 12:19

"Kenneth Villefrance" <mainecoon@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Desværre fik jeg heller ikke fat i navnet på killingen som blev bedst in
> show.

BIS killing lørdag var en sorrel aby - Bryan of Wonderlove, ejet og
opdrættet af Doris Angermund.

Tillykke til alle med de fine danske resultater.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Lars Dahl

Dato : 05-08-02 18:36

> [...]
og
> BIS Ungdyr (jubiiii!!) - så jeg klager bestemt ikke over resultatet

Tillykke med det

> [...]
> om lørdagen (så nu er han Champion - tillykke!) og et CACIB om søndagen.
> Desuden blev han om søndagen nomineret (NOM)

Også tillykke til Kesto - skal vi nu sige "Hr." til ham?? *S*

Det er sq grove løjer! Alle smider om sig med BIS, BOB, NOM osv... Og så er
der os, der har et succeskriterie der hedder: Nåh, ja... "EX 17" er da også
pænt! Og de par gange, Louis har været udtaget til BIV og NOM (hidtil med en
bunke tæv til følge) har det nærmest været overvældende.... *G*

Tillykker til alle der deltog fra

Hanne & Lars (og Bambi, Frigg & Louis (der lige nu har sit hyr med en fræk
dame, som alligevel ikke er helt sikker på, hun gider det pjat))

Fra : Helle Andersen

Dato : 05-08-02 18:46

"Lars Dahl" <ldahlREKVALME@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Også tillykke til Kesto - skal vi nu sige "Hr." til ham?? *S*

Nej, men fremover kan du bare omtale ham som Dampbarnet

> [...]
er
> der os, der har et succeskriterie der hedder: Nåh, ja... "EX 17" er da

Og det er det da også Jeg er glad bare vi får vores certifikater.
Nomineringer og lignende er også godt, men det er jo bare
"flødeskummet på lagkagen" Men det allerbedste er da de dejlige
oplevelse man får sammen med sine katte. Og her vil jeg gerne
fremhæve en speciel god oplevelse med min discokat.......
Badeværelset på vores hotel var forsynet med følesensorer i stedet for
en kontakt til lys. Gæt selv hvor mange gange jeg vågnede ved at
Kesto legede med lyset.............

> Tillykker til alle der deltog fra

Tak

> Hanne & Lars (og Bambi, Frigg & Louis (der lige nu har sit hyr med en fræk
> dame, som alligevel ikke er helt sikker på, hun gider det pjat))

Hilsen Helle og Kesto, der glæder sig til at han snart skal have
damebesøg igen, for de lækre hunmisser på udstillingen gad da slet
ingenting.

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 06-08-02 18:45

> Er der flere der har resultater at dele ud af... Pernille, Grit, Mette,
> Camilla B.?
>
> Mvh. Camilla

Hmmm ja, Robin fik sine CAP'er de 2 dage, men ikke mere *æv*
Sofie som ligner noget der er løgn *grin* fik BIV og NOM og søndagen
(skovkatte må jo godt smide tøjet om sommeren *grin*) og lørdagen "bare" sit
CAGCIB
Minerva som blev afl til sine nye ejere søndag blev EX1 NOM (slået af sin
mor i BIVet om lørdagen og om søndagen EX1

Så jeg kan vidst heller ikke klage, selvom jeg havde satset på BIV til Robin
*fnis*

- Mette

Fra : Jesper & Pernille

Dato : 05-08-02 13:08

Hej Vibeke og I andre,

jeg kan da bidrage med mine egne resultater...

Ce'Nedra fik sit CAP begge dage, så hun er nu Premier og skal ikke
udstilles mere, da hun ikke synes det er særlig sjovt. Hun blev også
nomineret lørdag.

Polgara blev ex2 begge dage - Galadriel er desværre en bedre killing
men nu skal man jo heller ikke forvente den store succes når man tager
et rumvæsen med på katteudstilling *fnis*

Sku' hilse fra begge tøserne og sige at det var meget varmt at være
inden i deres pels...

/Pernille

Fra : Grit Wessel

Dato : 05-08-02 15:01

> men nu skal man jo heller ikke forvente den store succes når man tager
> et rumvæsen med på katteudstilling *fnis*

Efter at have delt hotelværelse med Polgara-missen kan jeg nu også bekræfte
Pernilles mistanke - Polgara ER et rumvæsen - der er INGEN TVIVL!
Søndag morgen da jeg kom ud fra badeværelset sad Polgara i skjul bag en
sportstaske og stirrede på mig med kun øjne og ører synlige over
sportstaskens kant - det var tydeligt at se: øjnene sugede alle
informationer om min færden ind og antennerne (forklædt som ører) sendte
lynhurtigt informationerne videre til Tramponia. Jeg håber ikke, at
Tramponianerne har onde hensigter, for NU ER JEG OGSÅ REGISTRERET I
TRAMPONIAS ARKIVER *GISP*

Galadriel blev Ex1 begge dage og fik BIV og NOM om lørdagen. Om søndagen var
der ikke nok katte til et BIV og NOM gik til en rigtig flot maine coon pige.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Sander

Dato : 05-08-02 16:11

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse

>videre til Tramponia......

Er i sikre på, at det kun er misserne, der er fra Tramponia ? ; )

Nogle af os her fra jorden ( uden forstand på katteudstilling ), har i hvert
fald svært ved, at tyde sproget her i tråden :

BIV - NOM - BIS - BOB - CACIB ??? Sådan cirka...

Jeg taler ikke Tramponiansk, så gider i oversætte ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Grit Wessel

Dato : 06-08-02 13:37

> BIV - NOM - BIS - BOB - CACIB ??? Sådan cirka...
> Jeg taler ikke Tramponiansk, så gider i oversætte ?

Hej

Darak har en ganske udemærket Tramponiansk-Dansk ordbog på deres hjemmeside
(http://www.darak.dk/)
Gå ind under information (4. nederste punkt i menuen) og vælg "Hvad betyder
CAC, BIV?"

MVH Grit

Fra : Sander

Dato : 06-08-02 14:35

> [...]
hjemmeside
> (http://www.darak.dk/)
> Gå ind under information (4. nederste punkt i menuen) og vælg "Hvad

Tak Gritt. Linket er ført til foretrukne.
Det gør det lidt nemmere, at følge med, men puha, hvor er det alligevel
indviklet.... : )

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Trine Piltoft

Dato : 05-08-02 20:24

>Måske andre har flere resultater?

Ja - jeg har da mine egne resultater.
Tøsen, min 7 år gamle ebonykastrat som var blevet støvet af i dagens
anledning *g*. blev International Premier, og fik sørme en BOX som
prikken over i´et.
Godt nok var der ikke megen konkurrence, men jeg var da glad
alligevel....:0)

Hilsen Trine & Tøsen - der syntes det var fuldt fortjent med hendes
resultat *g*.

Fra : SANNI TRUEDSSON

Dato : 06-08-02 14:36

Ja det var en givtig dag for danske udstillere. Lørdag var der 164 danske
udstillere og søndag 132.

Jeg høstede selv to nye titler på eget opdræt, så lidt stolt var jeg, da vi
vendte næsen hjemad søndag.

Gr. int. ch. på min perserpige samt et enkelt CACE
Int. pr. på min perserkastrat
2 CACE til min Exotichan, så jeg fik det jeg kom efter.

Fra : Marie Bech Jensen

Dato : 06-08-02 16:26

hej vi har lidt billeder fra Flensborg på vores hjemmeside.Og selv om gritt
ikke er i front, så kan hun og den dejlige røde ses på scenen modtage sit
biv. Ellers er det stemningsilleder dernede fra, og mest på gr.3 og 4 i NFO.
Men velkomme hvis i har lyst, I finder siden på menu 2 ...flensborg. en
kærlig hilsen fra Marie
www.ShaggyTail.dk

Fra : Grit Wessel

Dato : 07-08-02 20:52

> Og selv om gritt ikke er i front, så kan hun og den dejlige røde ses på
scenen modtage sit biv.

Hej Marie

Tak for de pæne ord om Galadriel

MVH Grit