MS Windows
briani 27239
Blå filnavne
Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 05-08-02 08:14

Hvorfor er der pludselig en masse af mine filnavne der er blevet blå? Jeg
bruger xp-pro, og jeg kan ikke sige at de er blevet det på et bestemt
tidspunkt, det er faktisk kommet løbende. Håber på der er en der kender
fænomenet. (selve filerne fejler intet).

Mvh.
Lars Lienhøft

Fra : Christian Bruun

Dato : 05-08-02 09:00

Hej

> [...]
>tidspunkt, det er faktisk kommet løbende. Håber på der er en der kender
>fænomenet. (selve filerne fejler intet).

Det skyldes at filerne er blevet komprimeret, du kører måske "disc
cleanup" engang imellem

Christian

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 05-08-02 17:51

"Christian Bruun" <christian@kollegiegaarden.dk> skrev i en meddelelse

> Det skyldes at filerne er blevet komprimeret, du kører måske "disc
> cleanup" engang imellem

Ahaa, ok. Men det har vel ingen betydning for brugen af filen, eller hvad?

Lars

Fra : Snuden

Dato : 05-08-02 18:44

On Mon, 5 Aug 2002 18:50:44 +0200, "Lars Lienhøft Larsen"
<lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> wrote:

>Ahaa, ok. Men det har vel ingen betydning for brugen af filen, eller hvad?

Ikke andet end en ganske svag forværring i performance hvis de
pågældende filer skal bruges, men det er så lidt at du næppe vil mærke
noget til det.

--
Snuden

Fra : Lars Stokholm

Dato : 05-08-02 19:31

In news:dk.edb.system.ms-windows Lars Lienhøft Larsen wrote:

[Komprimering af filer]

>Ahaa, ok. Men det har vel ingen betydning for brugen af filen, eller hvad?

Der er ingen grund til at bruge det hvis du har masser af diskplads.
For som "Snuden" siger, forværres ydelsen en smule.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 05-08-02 22:14

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ingen grund til at bruge det hvis du har masser af diskplads.
> For som "Snuden" siger, forværres ydelsen en smule.

Men diskplads er desværre ikke det jeg har allermest af Er det muligt at
dekomprimere dem senere?

Lars

Fra : Snuden

Dato : 05-08-02 22:50

On Mon, 5 Aug 2002 23:13:41 +0200, "Lars Lienhøft Larsen"
<lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> wrote:

>Men diskplads er desværre ikke det jeg har allermest af Er det muligt at
>dekomprimere dem senere?

Ja. Højreklik på mappen/filen du vil dekomprimere => properties =>
fjern checkmærket fra "compress" => OK/Apply

Hvis det er en mappe vil du blive spurgt om ændringen også skal
udføres på undermapper og deres filer.

--
Snuden

Fra : Madsen

Dato : 06-08-02 02:20

Lars Lienhøft Larsen skrev:

> Hvorfor er der pludselig en masse af mine filnavne der er blevet
> blå?

Det har du så fået forklaringen på, men som en tilføjelse kan jeg
nævne, at du kan slå farven fra på komprimerede filer ved at gå op
i Funktioner > Mappeinstillinger > Vis i en tilfældig mappe og så
fjerne fluebenet ved: 'Vis krypterede eller komprimerede NTFS-filer
i farver', eller hvad de nu har fået det oversat til.

Madsen.

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 06-08-02 17:03

(snip)
> Vis i en tilfældig mappe og så
> fjerne fluebenet ved: 'Vis krypterede eller komprimerede NTFS-filer
> i farver', eller hvad de nu har fået det oversat til.

Tak Madsen. Det var da dejligt!

Mvh. Larsen