MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Defragmentering
Fra : Husum

Dato : 05-08-02 07:23

Hej NG.

Håber at I kan løse en lille diskussion.
Hvor tit skal man defragmentere sin maskine?
W2000 & Office XP 20 GB HD
Det er alm. kontormaskiner hvor der bliver læst/sendt mail samt arbejdet i
Office.

Hilsen Husum

Fra : Bo Nielsen

Dato : 05-08-02 07:32

"Husum" <thasn@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> W2000 & Office XP 20 GB HD
> Det er alm. kontormaskiner hvor der bliver læst/sendt mail samt arbejdet i

Èn gang om måneden er rigeligt til dit brug.

Bo

Fra : Jens Sigurdson

Dato : 05-08-02 08:51

"Husum" <thasn@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> W2000 & Office XP 20 GB HD
> Det er alm. kontormaskiner hvor der bliver læst/sendt mail samt arbejdet i
> Office.

Det er ikke nødvendigt at gøre det på andre tider, end før der skal
installeres nye programmer eller laves opdateringer. Det siger jeg under
forudsætning af at maskinen er installeret med NTFS-filsystemet under
Windows. Er harddisken formateret i FAT skal du defragge den en gang om
måneden.

/ZIGGE

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-08-02 09:15

"Jens Sigurdson" <zigge@privat.dk> wrote in message
> installeres nye programmer eller laves opdateringer. Det siger jeg under
> forudsætning af at maskinen er installeret med NTFS-filsystemet under

NTFS fragmenterer også helt sindsygt. HPFS gør ikke, men NTFS gør. Det er
mine erfaringer.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 06-08-02 15:38

Jesper G. Poulsen skrev:

> Ved at vente til den selv mener det er tid, risikerer man at det
> slet ikke kan lade sig gøre fordi der ikke er sammenhængende plads
> til opgaven. Når man har oplevet det, så dowmloader man O&O Defrag
> 2000 Free...

Jeg har O&O, men har det ikke længere installeret. Jeg har ganske
simpelt ikke tålmodighed til at vente på det. Det er nok til dels min
egen skyld, fordi jeg venter så lang tid imellem med at defragmentere,
men når jeg alligevel ikke kan mærke nedgang i ydelsen, så går jeg
egentlig ikke så meget op i det. På Win9x brugte jeg uhyggelig meget
tid på at holde drevene defragmenterede med Norton Speedisk.

O&O's 'Stealth'-defrag kan jeg ikke se nogen fordel i. Det eneste jeg
synes er smart ved den er Bootdefrag hvor den efter sigende skulle
kunne placere sidefilen på starten af disken. Jeg får blot en fejl hver
gang. Et eller andet med at den alligevel ikke kan flytte sidefilen.

> - P*s, explorer gik ned igen...

Skift til XP ;)

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-08-02 17:22

> Skift til XP ;)

Det er nok min egen skyld, skal du se...

Fra : Madsen

Dato : 06-08-02 02:40

Jens Sigurdson skrev:

> Er harddisken formateret i FAT skal du defragge den en gang om
> måneden.

Det er ikke min erfaring. Jeg kører FAT32 under Win2000 og XP og
næsten hver gang jeg diagnosticerer disken får jeg at vide, at den
ikke trænger til en defragmentering. Godt nok gør jeg det alligevel
engang imellem, men langt fra hver måned. Jeg har heller ikke
bemærket at hverken Win2000 eller XP bliver langsommere med tiden,
som jo ofte var/er tilfældet med Win9x, og da jeg ikke kan mærke
forskel på ydelsen hverken før eller efter en defragmentering, så
er det efterhånden meget sjældent at jeg gør det. Det er kun når
jeg ikke har andet at give mig til. :)

Stadig bør man nok gøre det en gang imellem. Det benægter jeg ikke.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-08-02 08:43

Fra : LarsS

Dato : 06-08-02 11:08

Jesper G. Poulsen skrev:

> Ved at vente til den selv mener det er tid, risikerer man at det slet ikke
> kan lade sig gøre fordi der ikke er sammenhængende plads til opgaven. Når
> man har oplevet det, så dowmloader man O&O Defrag 2000 Free...

huh? Jeg defragmenterer drev når Norton melder
at drev er 5% fragmenteret. Keine problem.

/LarsS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-08-02 14:02

"LarsS" <sidenius@kabelnettet.dk> wrote in message
> huh? Jeg defragmenterer drev når Norton melder
> at drev er 5% fragmenteret. Keine problem.

5% er heller ikke meget... 99% er meget, men så er det nok ved at være for
sent i mange tilfælde. O&O Defrag 2000 Free betaler man ikke for og det
virker bare. Jeg har oplevet at maskinen skulle genstartes og chkdsk's hvis
man havde afbrudt Speedisk. Det er ikke tilfældet med O&O, idet det anvender
MS' eget API.

Fra : ferling

Dato : 07-08-02 08:25

> [...]
hvis
> man havde afbrudt Speedisk. Det er ikke tilfældet med O&O, idet det

O&O kan ikke botttime-defragge, så det er ikke meget bedre end den
indbyggede der er lavet af Diskkeeper. Fra dem kan man hente en
gratisversion der kan dette meget vigtige og mankan snuppe en demo af
den store og så cracke den. Man skal være opmærksom på at der er tale om
et Scientologifirma, så etikken er lav.

Mvh Søren

http://www.kandu.dk/