Router probl.
Fra : Sim

Dato : 04-08-02 21:58

Selvom jeg er ny her på listen men ikke er så øvet udi netværk, tager jeg
chancen med et netværks-spørgsmål i håb om hjælp til løsning.

Jeg har 2 pc'er + 1 bærbar. Alle med Win XP.
I bærbar har jeg et Trendnet PCMCIA netkort (købt sidste år)
TDC Webspeed.
Routeren er en Trendnet/4 porte.

Iml. de 2 pc'ere kører trafikken i routeren perfekt. Der er et 10m langt
Rj45 kabel iml.

Når jeg vil logge den bærbare på nettet med et 10m RJ45-kabel er der ingen
forbindelse, dvs. jeg må, mens Master er logget på, flytte rundt i portene
til jeg finder 'et hul' hvorefter der er forbindelse til den bærbare.

Slukker jeg Master har jeg desværre heller ikke længere forbindelse til den
bærbare.
Skifter jeg derimod det lange kabel ud med et 2m. kort kabel er der igen fin
forbindelse, også når den bærbare er alene på netværket.
Jeg har opdateret netkort-driveren.

Som det ses er der ikke rigtig systematik i problemet /bærbare) idet
kablerne i portene kun virker hvis Master er tændt og har forbindelse.

Det er svært at forklare med enkle ord men jeg håber at meningen kan
forstås?
Kan der være instill. jeg har overset?
En forbindelse via router skal vel kunne fungere uden at Master er tændt?

Venlig hilsen
Sim

--
/Simon