Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Røde øjne med Ixus v2 ?
Fra : Torben

Dato : 04-08-02 21:52

Hejsa,

jeg får desværre billeder med røde øjne med ovenstående kamera - altså kun
ved brug af blitz.

Er der andre der har problemer med det, og hvordan afhjælper jeg dette ?

På forhånd tak!
Torben

Fra : Alan Thwaites

Dato : 04-08-02 22:40

"Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På forhånd tak!
> Torben
>

> Hej Torben, Der er ingen der bruger en kompakt kamera (film eller
digital) hvor blitzen er tæt på objektivet der ikke har problemet ! Der
findes en formel da jeg ikke kan huske (klog mand derude ?) der sammenholder
afstand mellem blitzen og objektivet med afstand til emnet (personen) og
hvorvidt det resultere i røde øjne.Mine Nikon CP995 har "pop-up" blitz med
afstand fra blitzen til midten af objektivet på 63mm og det er nok til at
jeg kun har problemet med billeder taget meget tæt på. Heldigvis er det
let at fjerne røde øjne i de fleste billede behandlings programmer.

Fra : Torben

Dato : 05-08-02 09:11

Hej Alan,

tak for dit svar, jeg er temmelig nybegynder med mit kamera Nu skriver
du at det er nemt at fjerne røde øjne i billedbehandlingsprogrammer. Jeg
bruger selv Photoshop, men vil da gerne høre jeres erfaringer med programmer
?

Hvad med programmer til "at holde styr" på billederne - jeg selv benytter
mig af ACDSee 4.0, hvad med jer ?

/Torben

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-08-02 09:24

"Torben" skrev i en meddelelse:
> [...]
> bruger selv Photoshop, men vil da gerne høre jeres erfaringer med programmer

Photoshop er stort og kan en masse ting - og kan være lidt tungt
at danse med i starten, men når først man får styr på det, så er
det et udmærket program.

> Hvad med programmer til "at holde styr" på billederne - jeg selv benytter
> mig af ACDSee 4.0, hvad med jer ?

Jeg er faldt for programmet Jasc After Shot til dette formål - det er efter
min mening bedre.......

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Jacob Olsen

Dato : 05-08-02 10:31

Husker du at slå rødøjne funktionen til ??? den står ikke til standard