Efterlysninger
Fra : Tommy Rolf Nielsen

Dato : 04-08-02 21:18

Nyborg den 4. august 2002

Hej ng

Jeg har hele to efterlysninger:

1.: FT-1890 for Nørre Broby sogn på Anders Larsen som skulle være født ca
1830 i Flemløse og gift med Maren Nielsen, hvor jeg savner oplysninger om
fødselsdatoen.

2.: Jeg savner oplysninger om malermester Aksel Larsen som blev født den 14.
maj 1938 i Voldbro, Gamtofte sogn, Baag Herred, Odense Amt af forældrene
Marinus Larsen og Ingeborg Nielsine Rasmussen. Det drejer sig om at en
kusine til Aksel Larsen som gerne vil i kontakt med ham og jeg vil gøre alt
for at formidle kontakten. Jeg formoder at Aksel Larsen opholder sig i
området mellem Aarup og Glamsbjerg på Fyn. Hans forældre blev viet den 1.
december 1930 i Brylle Kirke sydvest for Odense og at han er enebarn.

Med venlig hilsen

Klejnsmed
Tommy Rolf Nielsen
ICQ #78547370
Mailinglist:
Genealogy (Baag & Sallinge Districts (Herreder)):

Fra : Jette Pedersen

Dato : 04-08-02 22:10

Jeg var vist lidt hurtig - der er 2 muligheder i 1830:
Fra Flemløse kirkebog: der er d. 11.-6-1830 født og 20.-6.-1830 døbt en
Anders Larsen Flemløse , søn af Lars Andersen Husmand Flemløse og Dorthe
Michelsdatter
og
1.-10.-1830 født, 3.-10 døbt Anders Larsen, søn af Lars Christensen og
Christiane Conradsdatter. Til gengæld er der ingen Anders Larsen de
foregående 5 år.

mvh
Jette Pedersen

Fra : Tommy Rolf Nielsen

Dato : 05-08-02 08:10

"Jette Pedersen" <jette@nebrot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1.-10.-1830 født, 3.-10 døbt Anders Larsen, søn af Lars Christensen og
> Christiane Conradsdatter. Til gengæld er der ingen Anders Larsen de

Nyborg den 5. august 2002

Hej Jette

Tak for dit hurtige svar.

Jeg har lige slået op i kirkebogen for Flemløse, hvor jeg har fundet ud af
at Anders Larsens fulde navn, der blev født den 11.-06.-1830 af forældrene
Lars Andersen og Dorthe Michelsdatter, er Anders Larsen Flemløse. Forrige
fredag var jeg på landsarkivet i Odense hvor jeg slog op i FT-1880 for Nørre
Broby sogn og fandt følgende:

Anders Larsen Flemløse, gift, 49 år gl. - født i Flemløse sogn
Maren Nielsen, hans hustru, 48 år gl. - født her i sognet.

Det kunne tyde på at jeg har fået knækket en hård nød, for at bruge et
udtryk i relation til et tidligere indlæg jeg havde her i gruppen "Et par
hårde nødder at knække".

Klejnsmed
Tommy Rolf Nielsen
ICQ #78547370

Fra : Jette Pedersen

Dato : 04-08-02 22:04

Fra : Niels Jørgen Engel

Dato : 05-08-02 17:41

> [...]
> området mellem Aarup og Glamsbjerg på Fyn. Hans forældre blev viet den 1.
> december 1930 i Brylle Kirke sydvest for Odense og at han er enebarn.

Ifølge KRAK :

Larsen, Aksel, malermester Gammel Skolevej 5, Skydebjerg 5560 Aarup
Tel 64431545

Prøv da at ringe til ham !

Niels Jørgen Engel