varm cpu?
Fra : CarstenD

Dato : 04-08-02 21:14

Hej gruppe.

Jeg har et Asus A7A266 med en 1400Mhz Athlon. 300w psu.
Når maskinen arbejder hårdt når den op på en cpu temp på 70 grader hvorefter
den begynder at bippe og fryser. Jeg har prøvet med megakølere, flere
kabinetsblæsere, åbent kabinet osv. Den er pisseligeglad. Den når 70 grader
og går i kage.

Nogen ide til hvad der kan være galt?
Kan man indstille et eller andet, som jeg har overset, i bios?

Mvh

Carsten

Fra : Peter

Dato : 05-08-02 07:35

Jeg kender ikke lige A7A266, men har selv haft problemet med et A7V266 hvor
CPU blev meget varm. Det skyldes at Asus sætter cpu'en til 1.8v som er for
meget, de gør det vel for at få mere stabiletet. Jeg løste det vil at jumpe
bundkortet manuelt til den korrekte spænding.
Check hvilken spænding din cpu skal have og jump manuelt bundkortet til den
spænding, gav en 5-10 grader i mit tilfælde.

OSB. BIOS og MBProbe kan godt skrive den rigtige vcore, men derfor er det
ikke sikkert at det er den spænding cpu'en får. Asus har lavet lidt sjov i
deres bios, hvertfald på A7V266

Håber det hjælper

/peter

Fra : Benny Frandsen

Dato : 05-08-02 21:23

Havde selv et bundkort magen til. Jeg kan kun sige at det måler af h......
til. Det er ikke den rigtige temp.

Men prøv at kigge på bios update, jeg fik sænket min temp. ved at skifte
bios

Benny