Netværksproblemer
Fra : Jan Kragh Andersen

Dato : 04-08-02 20:33

Er der nogen der har været ude for, at et lille privat netværk bestående af
2 Me og 1 98SE'er har problemer med visse www-adresser??? - forstået på
denne måde, at der er fin forbindelse til www og post, men visse adresser
kan ikke læses, f. eks. Jubii.dk læses kun overskriftbanneret, novasol.dk
kan slet ikke indlæses osv. på klientmaskinerne.

Netværket er således konfigureret:

Windows me-maskine der kører med delt forbindelse (altså 2 netkort) og 2
klienter. Switch monteret mellem maskinerne. Alle med faste IP-adresser samt
DNS og gateway konfigureret. Prøvet at installere proxy-server, med det
resultat, at de adresser jeg ikke kunne læse uden proxy kan læses, men ikke
læse de adresser jeg før kunne læse!!!! Jeg glemte lige at jeg bruger
TDK-adsl med fast IP, men har haft samme problem gennem årene med ISDN. Har
overvejet om det ikke er en god idé med en router???

Nogen forslag????

MVH

Jan

Fra : Erwin

Dato : 10-08-02 17:34

Hvilken browser - hvilken version??
Muligt du skal opgradere din internetbrowser m. noget java ?

Fra : Jan Kragh Andersen

Dato : 10-08-02 21:08

Ja, undskyld jeg glemte at fortælle at jeg benytter IE6.002600, har haft
samme problem med IE4.0, 5.0 osv, har hele tiden haft opdateret.