Deling af NetExpress uden router
Fra : Jonas Christensen

Dato : 04-08-02 18:15

Hejsa!

Jeg har i øjeblikket en TDC NetExpress ADSL forbindelse, som jeg benytter
med to computere (en bærbar og en stationær) gennem en switch.
Problemet er, at de to computere jo ikke kan komme i kontakt med ADSL
modemet på én gang (man skal jo "logge på" med NetExpress), og derfor ikke
kan være på nettet på samme tid. Dvs. de kan, som det ser ud nu, sagtens
logge på hver for sig.

Findes der ikke en løsning på dette problem, der ikke involverer, at jeg
skal leje en router ved TDC?

mvh
Jonas

Fra : WebLock

Dato : 04-08-02 18:27

Jo - kald op med den ene og lad den være gateway for den anden til
Internettet. Kort sagt, lav Internet deling med "Internet Connection
Sharing", som har været indbygget i Windows siden 98 Second Edition.

Webber - ICQ 562374

Fra : Jonas Christensen

Dato : 04-08-02 18:30

> [...]
> Internettet. Kort sagt, lav Internet deling med "Internet Connection
> Sharing", som har været indbygget i Windows siden 98 Second Edition.

Jeg fik vist ikke udtrykt mig godt nok... Jeg kører faktisk med ovenstående
i øjeblikket (går noget langsomt på klienten!?), men jeg vil gerne slippe
for at ha' server (stationær) tændt for at komme på nettet med klient
(bærbar).

- Jonas

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 04-08-02 19:46

"Jonas Christensen" <admin@zaf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i øjeblikket (går noget langsomt på klienten!?), men jeg vil gerne slippe
> for at ha' server (stationær) tændt for at komme på nettet med klient

Ja så må en router være at foretrække. Du kan købe en selv eller leje en hos
TDC Internet. Den glimrende Linksys-router fås for kr. 24 kr. pr. måned. Se
evt. http://internet.opasia.dk/article.php?id=28182&dogtag=opasia_bredbaand
______________________________
Jakob Houkjær
Jeg repræsenterer med dette indlæg ikke TDC Internet

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 05-08-02 08:49

Jakob Houkjær <jaho@mail.dk> wrote:

> Ja så må en router være at foretrække. Du kan købe en selv eller leje
> en hos TDC Internet. Den glimrende Linksys-router fås for kr. 24 kr.
> pr. måned.

Alternativet er at skifte fra Netexpress til TDC Bredbånd, hvor man
kan få flere maskiner på nettet uden router.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : bjorn

Dato : 05-08-02 19:19

Hvis du alligevel ikke har tændt den stationære, kan du jo bare logge på med
den bærebare.
ellers som sagt før lej en router, den koster ikke mange basseøre.

/bjørn

Fra : Jonas Christensen

Dato : 06-08-02 16:39

> Hvis du alligevel ikke har tændt den stationære, kan du jo bare logge på
med
> den bærebare.
> ellers som sagt før lej en router, den koster ikke mange basseøre.

Det gør jeg også i øjeblikket, men det kunne være rart ind i mellem at være
online med begge to på én gang.
Det er rigtigt at det ikke koster meget at leje en router, men da jeg lige
har spyttet et 4 cifret beløb i TDC's kasse for at få flyttet(!) min telefon
og oprettet ADSL synes jeg ikke der er råd til mere på SU'en i øjeblikket...
Det koster jo lige 249,- kr at "oprette" (?) routeren.

- Jonas

Fra : NEXUS

Dato : 07-08-02 06:12

"Jonas Christensen" <admin@zaf.dk> wrote in message
> [...]
øjeblikket...
> Det koster jo lige 249,- kr at "oprette" (?) routeren.

Jeg forstår dig godt. Det er også helt vildt latterligt i mine øjne.
Hvis jeg også ville komme på nettet med flere maskiner uden router, så
skulle jeg have bredbånd i stedetfor.
Så skulle jeg ringe til TDC og sige mit Internet op, og bagefter ringe til..
Hvad er det? Teledanmark jeg skal ringe og bestille Bredbånd ved?
Flot markedsføring, bliver helt forvirret.

Jeg skal skifte (faktisk) til samme udbyder bare for at få noget "andet" - i
deres øjne.
Hvis det ikke er latterligt, ja så ved jeg godt nok ikke hvad hulen det er.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-08-02 06:29

Wed, 7 Aug 2002 07:11:41 +0200, skrev "NEXUS"
<teamnexus@nexus.com>:

>Jeg skal skifte (faktisk) til samme udbyder bare for at få noget "andet" - i
>deres øjne.

Nej, der er flere selskaber i TDC.

TDC tilbyder Bredbånd
TDC Internet tilbyder Netexpress.

Skal bestilles to forskellige steder.

Fra : NEXUS

Dato : 07-08-02 06:38

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Nej, der er flere selskaber i TDC.
>
> TDC tilbyder Bredbånd
> TDC Internet tilbyder Netexpress.
>
> Skal bestilles to forskellige steder.

Ja. Men de har samme økonomi. Det fortæller mig, at det er et ens firma,
uanset hvad folk end siger

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-08-02 06:55

"NEXUS" <teamnexus@nexus.com> skrev i en meddelelse
> Ja. Men de har samme økonomi.

Nej, de har samme ejer, men er forskellige selskaber.
Ligesom Mærsk og Netto

Statistik over dk.* og tele.* - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-08-02 07:09

Wed, 7 Aug 2002 07:55:07 +0200, skrev "Martin Højriis
Kristensen" <usenet@makr.dk>:

>Nej, de har samme ejer, men er forskellige selskaber.
>Ligesom Mærsk og Netto

Skal man være pedantisk, så halter den sammenligning.

Mærsk ejes helt af A.P. Møller og Netto (som hører under Dansk
Supermarked) ejes med 50% af A.P. Møller og 50% af Herman
Salling.

Fra : NEXUS

Dato : 07-08-02 16:32

> "NEXUS" <teamnexus@nexus.com> skrev i en meddelelse
>
> Nej, de har samme ejer, men er forskellige selskaber.
> Ligesom Mærsk og Netto

Nårh ja.
Jeg kan da også dreje det hel 180grader, hvorfor har TDC både Boomtown,
Opasia, Teledanmark og ti andre navne. Jow. Fordi i sin tid da man var dum
nok bestilte man deres skide NetExpress 2. Så har alle folk købt det, og så
laver Teledanmark bredbånd som i mine øjne er 100 gange bedre. Dejlig, så
skal man betale konvertering og oprettelse for at få det samme. Yeah! Hvis
alt nu bare hed TDC, så ville det være 100 gange nemmere. Men jeg kan da
godt se at de tjener mange penge på det den vej

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-08-02 17:37

"NEXUS" <teamnexus@nexus.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kan da også dreje det hel 180grader, hvorfor har TDC både
Boomtown,
> Opasia, Teledanmark og ti andre navne.

Marketing

Statistik over dk.* og tele.* - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : NEXUS

Dato : 07-08-02 17:54

> "NEXUS" <teamnexus@nexus.com> skrev i en meddelelse
> Boomtown,
>
> Marketing

Meget flot marketing; Forvirre dine kunder

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-08-02 18:00

On Wed, 7 Aug 2002 07:55:07 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Nej, de har samme ejer, men er forskellige selskaber.
>Ligesom Mærsk og Netto

Til gengæld har jeg til gode at se Mærsk blive nævnt noget umiddelbart
sted i en Netto-forretning.

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-08-02 18:04

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse
> Til gengæld har jeg til gode at se Mærsk blive nævnt noget umiddelbart
> sted i en Netto-forretning.

Selvom der var store hverve-plakater for Mærsk i Netto ville det ikke
gøre dem til samme firma

Statistik over dk.* og tele.* - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-08-02 18:32

On Wed, 7 Aug 2002 19:04:03 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Selvom der var store hverve-plakater for Mærsk i Netto ville det ikke
>gøre dem til samme firma

Lige præcis, der er næppe den store risiko for sammenblanding.

Det andet firma i denne tråd har dog været ekstremt dårlige til at
skilte med forskellige firmaer overfor kunderne. Det bliver så ikke
meget bedre når materiale bliver leveret med benævnelse af forskellige
firmaer.

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-08-02 18:46

> Det andet firma i denne tråd har dog været ekstremt dårlige til at
> skilte med forskellige firmaer overfor kunderne.

Vi er ikke uenige om at forvirringen har en årsag, men faktum er at det
er to firmaer med hver sin økonomi (hvilket misforståelse af var
grunden til at jeg gik ind i tråden)

Statistik over dk.* og tele.* - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Per Bau

Dato : 07-08-02 18:18

> "NEXUS" <teamnexus@nexus.com> skrev i en meddelelse
>
> Nej, de har samme ejer, men er forskellige selskaber.
> Ligesom Mærsk og Netto

Hmmm.......... Måske man så skulle andmelde TDC for at vidresælge
kundeoplysninger?

Mit kundenummer og bruger-id på min BB giver nemlig også adgang til en
stribe af Opasie services. Så jeg synes ikke at man kan sige at der er
vandtætte skoder imellem de 2 firmaer.

/Per

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-08-02 18:28

"Per Bau" <perbau@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mit kundenummer og bruger-id på min BB giver nemlig også adgang til en
> stribe af Opasie services.

Ja. TDC Tele Danmark har købt adgang til disse tjenester hos TDC
Internet

Statistik over dk.* og tele.* - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : AJC

Dato : 07-08-02 20:32

> "Per Bau" <perbau@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Ja. TDC Tele Danmark har købt adgang til disse tjenester hos TDC
> Internet

MEGA LOL!!!

Fra : NEXUS

Dato : 07-08-02 21:26

"AJC" <benny@abba.se> wrote in message

> MEGA LOL!!!

Synes jeg fandme også. Et firma køber noget ved sig selv! Hahah, sådan for
man da aldrig underskud :D

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-08-02 21:28

"NEXUS" <teamnexus@nexus.com> skrev i en meddelelse
> Et firma køber noget ved sig selv!

Nej

Statistik over dk.* og tele.* - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : NEXUS

Dato : 07-08-02 22:04

> "NEXUS" <teamnexus@nexus.com> skrev i en meddelelse
>
> Nej

Du blive bare ved hva? Også helt fint :)
Min mening / holdning til TDC, Teledanmark, Ocable ja og de 80 andre
dæknavne vil aldrig ændres.

Smag og behag vel :)
mvh
NEXUS

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-08-02 09:57

On Wed, 7 Aug 2002 19:27:33 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Ja. TDC Tele Danmark har købt adgang til disse tjenester hos TDC
>Internet

Dvs. TDC Tele Danmark har solgt kunders brugernavn og kodeord til et
andet firma?

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-08-02 10:10

> Dvs. TDC Tele Danmark har solgt kunders brugernavn og kodeord til et
> andet firma?

Nej.

Statistik over dk.* og tele.* - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 08-08-02 10:14

On 08 aug 2002 Peter Brodersen enriched usenet with:

> Dvs. TDC Tele Danmark har solgt kunders brugernavn og kodeord til et
> andet firma?

Det er valgfrit for TDC Tele Danmarks kunder at registrere deres
abonnement hos TDC Internet. Undlader de at gøre det, har de ikke
adgang til de services TDC Tele Danmark har købt hos TDC Internet,
herunder mail og kundeservice, men deres produkt hos TDC Tele Danmark
virker som altid.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

All, most, or some of the above may or may not work yet.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 08-08-02 12:11

On Thu, 08 Aug 2002 10:57:18 +0200, Peter Brodersen wrote:

> Dvs. TDC Tele Danmark har solgt kunders brugernavn og kodeord til et
> andet firma?

Nej, det er et brugernavn/kodeord tildelt af TDC Internet, som
udelukkende bruges til at tilgå de tjenester, som TDC Internet
producerer - de tjenester som TDC Tele Danmark har købt af TDC Internet,
for at supplere det access produkt som TDC Tele Danmark selv producerer.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : NEXUS

Dato : 07-08-02 18:32

"Per Bau" <perbau@hotmail.com> wrote in message
> Mit kundenummer og bruger-id på min BB giver nemlig også adgang til en
> stribe af Opasie services. Så jeg synes ikke at man kan sige at der er
> vandtætte skoder imellem de 2 firmaer.

Er der heller ikke. Enhver TDC medarbejder vil nægte det, men det er deres
ellers så fine markedsføring... Fine.. Ja. Boomtown, TDC, Teledanmark, VIC,
Teledanmark, OnCable - Er der flere jeg har glemt?

De er alle sammen ens, I må sige hvad I vil!
De er allesammen linket sammen på én eller anden måde, og det er kun ren
forvirring for deres kunder. Jeg er som så mange andre pisse træt af mit
NetExpress 2, fordi man skal have en router for at have flere computere på
nettet, ellers skal jeg have min ene computer som server.

Det skal man ikke hos Teledanmark's Bredbånd og jeg har TDC.
Så kan jeg betale oprettelse, og konvertering for at få det lavet om.

Og der er ingen tvivl om, at Bredbånd er til at fortrække. Man kan jo slet
ikke købe NetExpress mere.
Hvis det ikke er skod, ja så ved jeg ikke hvad det er!
Jeg synes det er ren svineri! Et stort selskab kunkurrer indbyrdes for at
flytte kunderne rundt i samme selskab!

Yes, Teledumnok skoder!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-08-02 18:50

"NEXUS" <teamnexus@nexus.com> skrev i en meddelelse
> Fine.. Ja. Boomtown, TDC, Teledanmark, VIC,
> Teledanmark, OnCable - Er der flere jeg har glemt?

Boomtown er et produkt. Dem vil jeg ikke til at liste, for der er
katteme mange.

TDC er koncernen
TDC Tele Danmark er et datterselskab
VIC var et brand TDC Mobil brugte
OnCable er TDC Kabel TV's brand

TDC Forlag har brandet De Gule Sider
TDC Internet har Opasia og Zillion

> De er allesammen linket sammen på én eller anden måde

Det er der ufatteligt mange firmaer der er, men det behøver ikke at
betyde noget særligt

> Og der er ingen tvivl om, at Bredbånd er til at fortrække.

Jo

> Man kan jo slet
> ikke købe NetExpress mere.

Jo

> Et stort selskab kunkurrer indbyrdes

Nej, to selskaber ejet af samme selskab

Statistik over dk.* og tele.* - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-08-02 18:42

On Wed, 7 Aug 2002 19:18:13 +0200, "Per Bau" <perbau@hotmail.com>
wrote:

>Så jeg synes ikke at man kan sige at der er
>vandtætte skoder imellem de 2 firmaer.

Du har valgt et firma, der har en promiskuøs omgang med deres
kundedata. Jeg vil tro at det står i abonnementsbetingelserne.

--
- Peter Brodersen