MS Windows
briani 27239
WIN XP PRO - hjælp
Fra : Inger Kaya

Dato : 04-08-02 14:55

Jeg har det problem at win Xp selv bestemmer med jævne mellemrum at
den vil genstarte og det er selv om jeg sidder lige midt i noget el.
den bare står tændt men ubenyttet hen. Det er vildt irrettede. Hvad
gør jeg ?

I håb om hjælp...

/ Inger Kaya

Fra : Matthiessen

Dato : 04-08-02 16:08

"Inger Kaya" <Tumling111@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> den vil genstarte og det er selv om jeg sidder lige midt i noget el.
> den bare står tændt men ubenyttet hen. Det er vildt irrettede. Hvad

Det er fordi der opstår en "kritisk fejl". XP er sat til automatisk at
genstarte så.

Tryk Wintast + Pause/Break for at gå ind på "Egenskaber for system"
Vælg fanebladet avanceret
I kassen start og genoprettelse trykker du indstillinger
Nede i bunden fjerner du fluebenet for "Genstart automatisk"

XP vil så vise dig den normale blå skærm med en fejlmelding. Hvad står der i
den fejlmelding ?

/Anders

Fra : Søren

Dato : 04-08-02 18:12

"Inger Kaya" <Tumling111@gmx.net> wrote in message
> [...]
> den vil genstarte og det er selv om jeg sidder lige midt i noget el.
> den bare står tændt men ubenyttet hen. Det er vildt irrettede. Hvad

Oftes genstarter windows pga fejl i grafik driver, det´kunne tyde på at
dette også er tilfældet med din computer. Grunden til at den skulle
genstarte selvom du ikke benytter den, kan være at det er når pause skærmen
starter.

Der kan naturligtvis også være andre årsager, det var bare lige en af de
mest almindlige.
Kan et løses med grafikkort driver opdatering.

Søren.

Fra : Inger Kaya

Dato : 04-08-02 19:00

Tak for Jeres hjælp.

Jeg har lige re-inst. i sidste weekend. Det er først efter det at
problemer er opstået. Men hentede den nye driver på Nettet på deres
hjemmeside. Måske sku jeg bare gå tilbage til den gl.

/ Inger Kaya

Fra : Søren

Dato : 04-08-02 19:07

> [...]
> problemer er opstået. Men hentede den nye driver på Nettet på deres
> hjemmeside. Måske sku jeg bare gå tilbage til den gl.

Ja hvorfor ikke, hvis den gamle virkede bedre så lyder det som en god ide

Søren.