Wireless router m/firewall
Fra : Jan

Dato : 04-08-02 14:48

Hej
Er der nogen der vil give et godt råd.
Jeg har 1 bærbar og 1 almindelig pc begge med XP.
Jeg har 1 farvekopimaskine med netinterface og 1 laser med parallelport.
Jeg har Motorola modem fra Dansk kabelTV
Jeg vil kunne køre internet fra begge pc uden den anden er tændt.
Jeg vil være trådøs
Jeg vil printe ud på begge printere fra begge pcer.
Jeg vil være sikker med firewall
Hvad mener i om denne som jegser det har den det hele og er rimelig billig
(1995)
http://www.longshine.de/produkt/Router/883R-wrp-4f.htm
Eller har i andre forslag ?
På forhånd tak for hjælpen.

Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-08-02 16:09

"Jan" <janpetri@pc.dk> wrote in message

> Hvad mener i om denne som jegser det har den det hele og er rimelig billig
> http://www.longshine.de/produkt/Router/883R-wrp-4f.htm
> Eller har i andre forslag ?

Den ser da ok fin ud...

Men vil du have det hele trådløst? Også fra parallel printeren og til Access
pointet?

Måske nogle linksys produkter

http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=22&prid=412

Gateway og accesspoint

> Jeg har 1 bærbar

PCMCIA adapter
http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=22&prid=427

>og 1 almindelig pc begge med XP.

PCI kort
http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=22&prid=196

> Jeg har 1 farvekopimaskine med netinterface

Ethernet bridge
http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=22&prid=432

>og 1 laser med parallelport.

Trådløs printserver
http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=22&prid=440

> Jeg har Motorola modem fra Dansk kabelTV

Den skal jo nok så være kablet op ved siden af aceespointet. Med mindre du
vil købe 2 styk Ethernet bridges...

> Jeg vil kunne køre internet fra begge pc uden den anden er tændt.

Det kan den du har nævt og Linksys´en. Da de har inbyggede routere

> Jeg vil være trådøs

Men det er dyrt

> Jeg vil printe ud på begge printere fra begge pcer.

Det kan du godt

> Jeg vil være sikker med firewall

Der er aldrig noget der er 100% sikkert..

Hardware firewall´s beskytter ikke hvis du fx downloader et program der
komminikere ud på nettet. Med mindre du vil spærer for alle de porte du ikke
bruger.

Fra : Jan

Dato : 04-08-02 18:10

Nej det er kun den bærbare pc der skal være trådløs. (måske en bærbar mere
senere)
Der er så også en indbygget printserver i routeren til min laser.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-08-02 18:49

> Nej det er kun den bærbare pc der skal være trådløs. (måske en bærbar mere
> senere)

OK, men du sagde da du ville være trådløs

> Der er så også en indbygget printserver i routeren til min laser.

Ja, men hvis den skal koblet op trådløst. Skal man jo gøre det med en
Ethernet bridge

Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 06-08-02 12:55

Jan wrote:

> http://www.longshine.de/produkt/Router/883R-wrp-4f.htm
> Eller har i andre forslag ?

Jeg bruger selv en Netgear MR314, som er ethernet router m. "stateful packet
inspection" firewall for hvad det er værd, 4 ports 10/100 switch, 802.11b
wireless access point. Alt sammen i en fin blå metalboks med 5 års garanti
til omtrent samme pris som den Longshine du nævner.

Routeren har en brugervenligt webinterface i stil med Zyxels, såvel som et
command line interface for os som kan lide den slags.

Jeg har været yderst tilfreds med den i de 6-8 måneder jeg har brugt den på
min Proaccess forbindelse og kan dermed kun anbefale den.

---
Mvh
Kenneth

Fra : oneKman

Dato : 28-10-02 11:10

"Kenneth Ahn Jensen" skrev d. 06-08-02 12:55 dette indlæg :

> [...]
den på
> min Proaccess forbindelse og kan dermed kun anbefale den.

Hej Kenneth.

Har lige selv købt en MR314, og har en PROACCES. Jeg er dog i tvivl om
hvorleder routeren skal sættes of til at kunne køre med Proaccess ?
Hvilke ting som f.ex. encapsulation og subnet, ip m.m skal jeg bruge for
at dette kan lade sige gøre ?

Mvh
Henrik

http://www.kandu.dk/