Hjemme netværk
Fra : Mads Sommer

Dato : 04-08-02 14:26

Hejsa,

Jeg har forsøgt at lave et lille netværk hjemme, men uden held og dog...

- for begge maskiner kan godt få internet forbindelse...

Jeg har følgende:

Cisco 677 router
Switch
1 stk.stationær pc med XP pro
1 stk.bærbar pc med XP pro

Jeg kan pinge indbyrdes, men de kan ikke se hinanden - på trods
af at de er i samme workgroup.

Jeg vil gerne kunne share filer via mit netværk.

Hilsen

Mads

Fra : GiWeo

Dato : 04-08-02 15:13

Har du valgt "Deling" på begge PCerne for de mapper du vil dele ???

Denne computer -> højreklik, fx på C-drevet og vælg "Deling"

--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-08-02 21:54

"Mads Sommer" <sommer@dkbroadcast.dk> skrev:
> [...]
>
> Jeg kan pinge indbyrdes, men de kan ikke se hinanden -
> på trods af at de er i samme workgroup.
>
> Jeg vil gerne kunne share filer via mit netværk.

Er maskinerne i samme subnet?
TCP/IP egenskaber for netkort til lan, angiv fx. disse
Ip-adresser:
PC1: 192.168.1.6
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: Routers IP

PC2: 192.168.1.7
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: Routers IP

Slå DHCP fra på router.

Aktiver Fil og udskriftsdeling i egenskaber for netværket
på begge computere.

§
Bruger routeren DHCP, skal du stille PC'erne til at hente
IP automatisk, routeren vil så tildele dem en IP og subnet.

Installer IPX på begge computere, så kan maskinerne
snakke sammen vha. af denne protokol og med Internettet
via TCP/IP protokollen.

/Mikael