Bambus!
Fra : Winnie & Espen

Dato : 16-02-01 20:06

Ib Fister og Mitte Miv er fuldstændig vilde med minibambus - de overfalder
os med de samme de får færten af vi har sådan en i posen!
Er der nogle der ved noget om hvorfor - er det bestemte duftstoffer el.lign.
der gør det!?
Det skal lige siges at de ikke har problemer med at fordøje bambusbladene!
Mvh Winnie & Espen
Visit http://lagerhead.subnet.dk for latest updates on the band...

Fra : Camilla Scharff

Dato : 16-02-01 21:36

Winnie & Espen <no@way.dk> skrev...
> [...]
> der gør det!?
> Det skal lige siges at de ikke har problemer med at fordøje bambusbladene!

Vores katte er også helt vilde med stuebambus/minibambus - det er simpelthen
det bedste man kan finde på at give dem!
Den bliver splittet i 47.000 stykker, ædt og kastet op igen på ca. 5
minutter
Vi kan sagtens finde på at give dem stuebambus som kattegræs, men det er
efterhånden svært at opdrive i blomsterforretningerne...!
Hvad der gør dem så vilde med dem, ved jeg ikke - mon ikke bare det er
duften af "frisk græs"? Det er ihvertfald min teori...

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Lisa K

Dato : 17-02-01 16:18

> [...]
> Hvad der gør dem så vilde med dem, ved jeg ikke - mon ikke bare det er
> duften af "frisk græs"? Det er ihvertfald min teori...

Hej Camilla.

Jeg har også fundet ud af at købe stuebambus og Stoffer åd 2 planter på ca.
4 dage. Heldigvis kastede han det ikke op.
Du kan købe dem i Ikea til 30.- pr. stk.

Nu er det sådan at jeg er Ikea-freak og kommer der ret tit så det er ikke
noget problem at hente dem for mig.
Samtidig er de nemmere at holde end kattegræs som visner i løbet af en uge
( for mig ihvertfald )

Stuebambus er faktisk også en ret dekorativ plante at se på og så er den jo
ikke giftig for misserne så jeg køber gerne en del ad gangen til hele
lejligheden.

Lisa

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 27-02-01 16:28

Hejsa

Nu har jeg endelig opdrevet stuebambus i en kvickly butik

Ville jo selvfølgelig gerne afprøve det på Neo, efter at have læst om
hvordan i andres katte gik ombord i bambusplanten.

*LOL* Jeg satte det foran ham og ville til at sige værs'go at spise, men
hold op *GGGG* ..........han borede hovedet ned i planten og gik så i gang
med at guffe løs, inden jeg fik sagt et ord. Hvor så det sjovt ud *S*

Nu gider vi ikke det alm. kattegræs mere, for det visner hurtigt og er
kedeligt. Neo lagde sig faktisk bare oven i det og tog sig en slapper *G*

Joan

Fra : Denise

Dato : 28-02-01 08:20

Hej Joan
Ikke for at male fanden på væggen, men en af mine katte fik forstoppelse af
stue-bambus, en Brite. Vores Somalier havde ingen problemer. Jeg har også
hørt og læst om andre tilfælde, så hold lige øje, hvis den ikke har fået det
før.
Hilsen Denise

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 28-02-01 13:01

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hørt og læst om andre tilfælde, så hold lige øje, hvis den ikke har fået

Hej Denise

Tak for rådet, jeg holder et vågent øje.

I går kastede han sig over det, men nu er det sådan noget smånipperi i ny og
næ. Men det ser ud til at smage ham godt.

Joan

Fra : DK True Trust

Dato : 28-02-01 14:18

Vi har også haft store alm. bambus i løbegårdene, og alle kattene er vilde
med dem.
Jeg giver ret i, at man skal holde øje med hvor meget de spiser, det kan som
tidligere skrevet give forstoppelse i maven.
Vores bambus var høje, og kattene brugte dem til både at spise, men også i
gemmelege. De elskede, at kaste sig ind i klumpen og putte sig.
Bambus er faktis en god plante at have i løbegårdene, da de giver efektiv
skygge i sommervarmen.

Mange miauuer fra Birgitte

--
Breed of Maine Coon and
Norwegian Forest Cat

Fra : Denise

Dato : 28-02-01 14:25

DK True Trust <nospamtruetrust@mail.dk> wrote in message
<klip>
> [...]
> gemmelege. De elskede, at kaste sig ind i klumpen og putte sig.
> Bambus er faktis en god plante at have i løbegårdene, da de giver efektiv

Ja, og der findes næppe noget bedre legetøj i verden, end afbrækkede bambus
pinde med lidt blade, og mor her i den anden ende af pinden (hvis du spørger
mine katte altså)
Hilsen Denise