Breth - artikel på hjemmesiden
Fra : Jette

Dato : 04-08-02 10:27

Jeg håber at Marianne får et positivt svar fra Århus Stiftstidende på
vores forespørgsel omkring offentliggørelse af artikler vedr. JBH på
vores hjemmeside.

Indtil vi får svar har jeg kreeret en advarselstavle på forsiden af
vores hjemmeside med link til et skriv jeg har forfattet:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=28

Betragt det som indledningen på en Breth-føljeton på vores hjemmeside.

Jeg har absolut ikke lagt fingrene imellem, så hvis nogen af Jer falder
over noget i artiklen der kan tangeres som bagvaskelse, vil jeg meget
gerne høre fra Jer... jeg vil helst bevæge mig på den korrekte side af
loven, og jeg har ikke det mindste forstand på hvad man må skrive og
ikke skrive om personer.

Mvh. Jette

--
Ny bruger af dk.fritid.dyr.kat? Opret din profil og se andres på
gruppens hjemmeside http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 04-08-02 10:58

Hej Jette
umiddelbart med mit "lille" kendskab til loven, ser
det godt nok ud, måske kunne nogle af vores mere
velbevandrede udi juraen bedre bedømme det.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Jette

Dato : 04-08-02 20:08

"marianne hellemose" skrev:
> Hej Jette
> umiddelbart med mit "lille" kendskab til loven, ser
> det godt nok ud, måske kunne nogle af vores mere
> velbevandrede udi juraen bedre bedømme det.

Ja, det er jo svært sådan liiiige at gennemskue loven på det område...
men inden jeg skriver til dk.videnskab.jura vil jeg lige høre om du på
noget tidspunkt har kontaktet denne nyhedsgruppe omkring vores "sag" mod
JBH?

Du har jo efterhånden henvendt dig mange steder, så jeg vil lige høre om
du har fået nogen gode råd i dk.videnskab.jura inden jeg spørger dem...

Mvh. Jette

Fra : marianne hellemose

Dato : 04-08-02 20:36

Hej Jette
jeg har ikke selv været i kontakt dem, Steen var i
kontakt med nogle, men jeg er ikke klar over om det var
dem, Steen er du her *GG*

Fra : goofy

Dato : 04-08-02 22:47

Hej Marianne
Jow det er samme Steen
"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:aijvns$7l0$1@sunsite.dk...

Fra : Inger Kaya

Dato : 04-08-02 10:58

Hørt Hørt.. virkelig godt skrevet Jette...

/ Inger Kaya

Fra : AEK

Dato : 04-08-02 11:08

Kanon !

Kan vi andre ikke være behjælpelig på nogen måder ?

/ Anya.

Fra : Jette

Dato : 04-08-02 11:30

"AEK" skrev:
> Kanon !
>
> Kan vi andre ikke være behjælpelig på nogen måder ?

Jo, da Kun fantasien sætter grænser:

Skriv til lokalradioen hvor du bor
Skriv til din avis
Sæt opslag op i Brugsen, biblioteket (hvorsomhelst)
Send mail til alle du kender
Sæt en advarsel på forsiden af din hjemmeside
Opfordre andre til at skrive på deres hjemmeside

osv.... osv...

Mvh. Jette

Fra : AEK

Dato : 04-08-02 11:44

> [...]
> Send mail til alle du kender
> Sæt en advarsel på forsiden af din hjemmeside
> Opfordre andre til at skrive på deres hjemmeside

Fint !

Jeg får printet en masse ud - og de vil blive sat op omkring i Haderslev.
Han har jo klinikker tæt på her : Kolding & Vejle.

Marianne : Skal jeg prøve at kontakte den lokale sprøjte og henvise til dig
?
Og evt. lokalradioen for et interview ?

/ Anya

Fra : goofy

Dato : 04-08-02 14:35

Hej Alle

Jeg værdsætter det store arbejde der gøres og støtter det 100 %, men det er
ikke mange måneder siden at en dame fra Fyn blev dønt til at fjerne nogle
plakater hun havde sat op på lygtepæle o.s.v. og derved hængte en bestemt
person ud offentligt. Så jeg syntes at i skulle få afklaret om det er
lovligt.
En person som omrtalte dyrlæge ville måske anlægge sag med plakatophængerne.
Mig bekemedt skal der på plakanten stå hvem der har trykt den og hvem der er
ansvarlig for ophængningen.
Jeg kan fortælle, at jeg har spurgt en adv. om jeg måtte lave en " mappe"
med alle hans fejloprationer og uddelte dem på div. udstillinger for at
advare. Dette ville han ikke anbefale da jeg kunne risikere et sagsanlæg,
men han anbefalede at jeg lavede " mappen" som en form for scrapbog, og
viste den frem, hvilket jeg har intentioner om at gøre til Ribe
udstillingen.
Mandes skal standes, ingen tvil,. men vi skal ikke give ham nogen mulighed
for at sagsøge os. Så pas på, undersøg inden i sætter op.

En tro støtte
Steen Vinbæk

Fra : Jette

Dato : 04-08-02 20:05

"goofy" skrev:
[klip]
> Mandes skal standes, ingen tvil,. men vi skal ikke give ham nogen
mulighed
> for at sagsøge os. Så pas på, undersøg inden i sætter op.

Hej Steen ... tusind tak for dit indlæg, det er godt du gør opmærksom på
de eventuelle problemer vi kan støde ind i. Det er naturligvis vigtigt
at vi fejer for egen dør, for når man skal forsøge at stoppe andre
mennesker i deres gerninger, skal man først og fremmest være bedre selv

Måske skulle jeg se om jeg kan lokke nogen fra dk.videnskab.jura til at
se på min artikel, og måske komme med gode råd til vores kamp mod JBH.

Mvh. Jette

Fra : Katrine Nederby

Dato : 04-08-02 11:45

Hej Jette.

Juraen har jeg ikke så meget forstand på, men sådan umiddelbart ser det ret
"harmløst" ud. Og er desuden ret godt skrevet

Et forsigtigt spørgsmål til Marianne: Er mine mails nået frem (sendt torsdag
og lørdag)? -Ikke fordi, det er så vigtigt om du svarer; Det dur jo bare
ikke hvis din mail strejker lige nu -Jeg har sendt fra to forskellige
adr.

Mange hilsner
Katrine

Fra : Annette Skovbon

Dato : 04-08-02 14:08

Jeg har forkortet den så den kan være på en side. Fået en god veninde til
at udskrive 100 af dem og går snarest muligt i krig i KOLDING,- i
nærheden af hans "Fabrik"

--Annette

Fra : AEK

Dato : 04-08-02 14:14

Hej Anette !

Kan jeg få den i forkortet udgave eller evt. ligge den frem , så vi alle
kan komme i gang med at hænge op ?'
Vi printer en masse ud i morgen og går i gang i Haderslev.

"Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har forkortet den så den kan være på en side. Fået en god veninde til
> at udskrive 100 af dem og går snarest muligt i krig i KOLDING,- i
> nærheden af hans "Fabrik"

Fedest !

Hæ hæ , Breth - here we come !

Anya.

Fra : Annette Skovbon

Dato : 04-08-02 16:14

Hej Anya,
Jeg har forkortet således:

Skrevet med Times New Roman. Overskriften med skrift 22 og fed.
Resten med 14, og fed de steder der findes nødvendigt.
Så kan det netop fylde en A4 side.

Advarsel: Vælg din dyrlæge med omhu!
Forfatter: Jette Nielsen

Det er svært at vælge dyrlæge, og ofte vælger man bare den dyrlæge der er
tættest på ens bopæl, for det er tit det eneste kriterie man har at vælge
ud fra. Det kan imidlertid få fatale følger for dit kæledyr at vælge forkert.

I starten af sommeren 2002 blev vi for alvor opmærksomme på én bestemt
dyrlæge ved navn Jens Breth Hansen. Der har efterhånden været utallige
skriverier i form af artikler og læserbreve i diverse aviser om lige
netop denne dyrlæge. Dertil kommer et stort antal klager til Veterinær-
og Fødevaredirektoratet og Dansk Dyrlægeforening's klientklageudvalg fra
dyreejere, der har haft gruopvækkende oplevelser på hans tre klinikker i Århus.
Ifølge Århus Stiftstidende er der klager der kan dateres helt tilbage til
1995.

Ingen ved med sikkerhed hvor mange dyreejere der har mistet deres kæledyr
pga. fejlbehandling hos Jens Breth Hansen, men vi er efterhånden ret sikre
på at denne dyrlæge har mange dyreliv på samvittigheden.

Derfor skal han stoppes nu!

Marianne Hellemose der fra starten har stået i spidsen for kampen mod Jens
Breth Hansen, har gjort en stor indsats for at gøre opmærksom på dyrlægens
mange fejlbehandlinger til medierne og offentlige instanser. Resten af
gruppen står fuldt og helt bag Marianne og vi gør alt hvad vi kan for at hjælpe.

Det er nemlig ikke nemt at stoppe en dyrlæges praksis - vores mål er
derfor
først og fremmest at råbe så meget op, at så mange som overhovedet muligt
bliver opmærksomme på denne dyrlæges uhyrligheder, og forhåbentlig undgår
at aflevere deres elskede kæledyr i hans varetægt.

Har du haft en kedelig oplevelse på én af Jens Breth Hansen's
dyreklinikker, vil Marianne meget gerne høre fra dig på adressen
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk . Samtidig opfordres alle til at advare
familie og venner mod at benytte klinikkerne.

Jens Breth Hansen's klinikker har følgende adresser:

Dyrlægehuset Fedet      Viby Dyreklinik       Lystrup Dyreklinik lavpris
Nordre Strandvej 175   Skanderborgvej 179    Handelscenteret bystævnet 1-3
8240 Risskov         8260 Viby J.         8520 Lystrup

Breths Dyreklinik      Breths Dyreklinik      Breths Dyreklinik
Fynsvej 66         Nørregade 24         Lidobygn., Fredericiagade 88C
6000 Kolding         8700 Horsens         7100 Vejle.

Fra : Annette Skovbon

Dato : 04-08-02 16:44

Jeg kan se der lige skal rettes til rundt omkring. Det kan i bare gøre
ved at kopiere hele teksten over i word el.lign og så redigere løs

-Annette