erfaringer med 4 delt ron thompson steelhe~
Fra : jakob

Dato : 04-08-02 10:12

Jeg har set følgende sæt til salg: Ron Thompson Steelhead monteret med
Hjul: Okuma Toledo. Stangen fås i en 4 delt udgave med kastevægt fra 7-
25 gr. Derfor ville jeg høre om der er nogen der har erfaringer med
denne stang til kystfiskeri med blink i 12-16 gr. klassen ?

Hvad med hjulet, er det noget der kan bruges til noget. Jeg er lidt
skeptisk overfor okuma

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 04-08-02 10:42

"jakob" <ingen@spam.dk> wrote in message
> [...]
> denne stang til kystfiskeri med blink i 12-16 gr. klassen ?
>
> Hvad med hjulet, er det noget der kan bruges til noget. Jeg er lidt

Jeg købte sådan et sæt (9 fod), som jeg kunne have liggende i skabet ude på
skolen (Holmen i Kbh.), så har jeg lidt at foretage mig, hvis jeg keder mig
en dag, eller hvis vejret er for godt til at misse en lille tur ud.

Jeg er ganske godt tilfreds med købet, det var billigt og holder til brugen.
Stangen kaster fint og hjulet er heller ikke så dårligt.. Jeg fiskede bl.a.
hornfisk med blink, i netop den klasse du nævner, ude ved Lynetten og kom
rigeligt derudaf.. Fisk kunne den også fange.

Hvor længe levetiden er på hjulet ved jeg ikke, der er jeg også lidt
skeptisk til Okuma, men stangmæssigt har jeg en "gammel" 7-fods Steelhead
som der ikke har været problemer med.

> Venlig hilsen
>
> Jakob

K.

Fra : jakob

Dato : 04-08-02 15:38

> [...]
> hornfisk med blink, i netop den klasse du nævner, ude ved Lynetten og kom
> rigeligt derudaf.. Fisk kunne den også fange.

Virker stangen let eller er det en kraftigere model ?? Hvor lang er
stangen når den er skilt ad ? Har du prøvet hjulet med firewire på, jeg
har hørt at det er lidt mere kritisk med oplægning af line hvis man
bruger firewire!

Hilsen

Jakob

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 05-08-02 08:24

Det er en af de kraftigere stænger jeg har, så meget kan jeg sige. Pakket
sammen er den 75 cm. Ingen anelse mht. firewire, jeg har normal monofil
nylonline på.

K.

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 14-08-02 12:49

> [...]
> 25 gr. Derfor ville jeg høre om der er nogen der har erfaringer med
> denne stang til kystfiskeri med blink i 12-16 gr. klassen ?

Jeg bruger sådan en stang - og den er meget fin med de vægte. Den bliver
lidt slap i kastet med 20g men fungerer også fint med 8g.