ECS K7VZA "taber" CD-rom og brænder
Fra : Leif Poulsen

Dato : 04-08-02 08:48

Hej gruppe

Jeg har opgraderet min computer med et ECS K7VZA ver. 3 monteret med en AMD
Athlon 1200 Mhz Processor.

I første omgang ville den kun køre 900 Mhz, men jeg fandt ud af at en jumper
stod til at køre FSB 100 og da den blev stillet til at køre 133 kunne den
køre 1200 Mhz.

Bios'en er flashed op til nyeste version 3.6 ( næstnyeste har også været
prøvet)

Mit problem er at bios'en i første omgang ikke kunne finde mit CD-rom-drev
og brænder og senere efter at maskinen havde været bootet op uden kablet til
enhederne, kunne Bios'en finde drevene korrekt, men nu i går kørte maskinen
perfekt i ca 4 timer og da min søn lukkede alle programmer kom der to
dialogboxe der sagde noget om at jeg havde hevet stikket ud til enhederne
(cd-rom og brænder) Når jeg så kiggede i Stifinder var der selvfølgelig
ingen drev. Efter genstart af maskinen kørte det igen normalt.

Det skal siges at der ikke på noget tidspunkt har været problemer med at
finde harddisk eller andre enheder.

Det skal endvidere nævnes at både CD-rom og brænder tidligere (på gl. mobo)
har kørt upåklageligt.

Er der nogen der har et bud på hvad der skal prøves

Yderligere spørgsmål er velkomne !

Hilsen

Leif

Fra : Henrik

Dato : 04-08-02 14:21

kører du xp?

Fra : Leif Poulsen

Dato : 04-08-02 16:36

Nope

Win 2000

Hilsen

Leif

"Henrik" <henrik@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> kører du xp?

-SNIP-

Fra : Kim Hojberg Jensen

Dato : 04-08-02 20:57

Hej

Har du et Netgear netkort?

Jeg har haft problemet med at mit bundkort kun fandt CDrom og -brænder sådan
ca. hver 10. gang jeg startede.

Via Google fandt jeg et sted med kommentarer til K7S5A og CD rom - og
utroligt nok, synes jeg selv, var der een der havde haft samme problem og
fundet ud af at det var hans Netgear FA311 der forvirrede bundkortet.

Jeg har nøjagtigt det samme kort, og da jeg prøvede at fjerne det virker
bundkortet perfekt hver gang!

Hilsen

Kim