MS Windows
briani 27239
Harddisk størrelse og win98se
Fra : Dal

Dato : 04-08-02 08:29

Hvad er dn største harddisk som win98se kan "se", hvis den er for stor deler
man den så bare op så man udnytter det hele. ?? og har mit bundkort også en
begrænsning for harddisk størrelse ?

/henrik

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 04-08-02 11:10

"Dal" <jako@worldonline.dk> wrote in
news:5M439.2733$G3.255387@news010.worldonline.dk in
dk.edb.system.ms-windows:

> Hvad er dn største harddisk som win98se kan "se", hvis den er for stor
> deler man den så bare op så man udnytter det hele. ?? og har mit
> bundkort også en begrænsning for harddisk størrelse ?

Jeg kan ikke huske om WIN98SE har nogen begrænsning på HD størrelse, men jeg
mener det ikke.
Derimod kan din BIOS på bundkortet godt have problemer med store HD'er. Der
er dog typisk lavet opdateringer til disse. Se nærmere på
bundkortproducentens hjemmeside.

mvh.

   Søren Hjelholt

Fra : Madsen

Dato : 04-08-02 15:04

Dal skrev:

> Hvad er dn største harddisk som win98se kan "se",

FAT32 understøtter op til 2 TB diske, så det gælder også for Win98SE.
Kører du FAT16 kan den kun se de 2 GB, så vidt jeg husker.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-08-02 19:05

Sun, 04 Aug 2002 16:03:30 +0200, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>FAT32 understøtter op til 2 TB diske, så det gælder også for Win98SE.

Men man kan ikke fdiske mere end 64 GB uden en patch.

<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q263/0/44.asp>

Fra : Madsen

Dato : 04-08-02 19:18

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Men man kan ikke fdiske mere end 64 GB uden en patch.
>
> <http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q263/0/44.asp>

Nej det er vist rigtigt, eller rettere, så kan den vist bare ikke
aflæse størrelsen på disken korrekt hvis disken overskrider 64 GB,
men man kan efter sigende stadig fdiske den, men det er kun noget
jeg har læst et sted. Har ingen personlig erfaring med det.

Madsen.

Fra : Dal

Dato : 04-08-02 20:55

tak for hjælpen... jeg vil forsøge mig med en 40 Gb disk

/henrik