En skandale uden lige!
Fra : Zeki

Dato : 04-08-02 03:12

I år er der jubilæum. James Bond serien fylder 40 år, og i den anledning får
den 20 film i rækken, 'Die Another Day'
(http://www.jamesbond.com/bond20/index.php) premiere den 29. november...bare
ikke i Danmark!!! For her har Fox valgt at udskyde premieren til følgende
år, nemlig den 24. januar, af frygt for konkurrenterne 'Lord of the Rings'
og 'Harry Potter'.

Hvad fanden ligner det!!! Det er da fuldstændigt respektløst! Det svarer jo
til at P3 venter med at spille 'Last Christmas' med Wham til februar måned
fordi at de har for mange andre sange på listen i december!

Pokkers!

Zeki

Fra : Erik

Dato : 04-08-02 07:33

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> år, nemlig den 24. januar, af frygt for konkurrenterne 'Lord of the Rings'

Hvor har du den info fra?
Det er ikke til at finde en skid på den officielle side.
Ifølge imdb kommer 007 den 29 november:
http://us.imdb.com/ReleaseDates?0246460
Iøvrigt er det en MGM film og ikke en Fox.

--
Erik

Fra : Zeki

Dato : 04-08-02 07:52

> Hvor har du den info fra?

Blandt andet her:
http://www.foxfilm.dk/fox/film/die_another_day.asp

Zeki

Fra : Martin M. Larsen

Dato : 04-08-02 22:09

On Sun, 4 Aug 2002 08:52:29 +0200, "Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> wrote:

>Blandt andet her:
>http://www.foxfilm.dk/fox/film/die_another_day.asp
>
>Zeki

Og hos biograferne i Aalborg (Nordisk Film Biografer):
http://www.biograferne.dk/pages/standard/index.asp

sayonara

Martin Mose Larsen

Fra : Rikke & Brian

Dato : 04-08-02 08:41

> [...]
> til at P3 venter med at spille 'Last Christmas' med Wham til februar måned
> fordi at de har for mange andre sange på listen i december!

Ja jeg har også set det, det er skod.

Jeg har dog et tillægsspørgsmål. Vi var ovre hos nogle venner, og for at
varme op til James Bond, er vi begyndt forfra i rækken af 007 filmene. De
mener at have alle pånær 2 (de to nyeste med Brosnan) og udfra deres tal på
rykken passede det vist også med at den nye er nummer 20. Men de havde ikke
"Never say never again"? tæller denne film ikke med i rækken, og er det en
genindspilning af Thunderbolt. Jeg er klar over at filmen vist ikke er lavet
MGM, men derfor bør den vel alligevel høre med til en komple 007
samling...ikke???

Fra : Zeki

Dato : 04-08-02 09:19

Nej, 'Never say Never again' er en Warner Brothers genindspilning af
'Thunderball' fra 1963 og tæller ikke med, da filmen intet har med det
originale franchise at gøre. Dette er blandt andet grunden til at man slet
ikke hører James Bond temaet på noget tidspunkt i filmen.

Kevin McClory der skrev manuskriptet til 'Thunderball' sammen med Ian
Flemming lå i lang tid i slagsmål om rettighederne til manuskriptet, derfor
er 'Never say Never again' udelukkende hans værk.

Zeki

Fra : Zeki

Dato : 04-08-02 09:20

> 'Thunderball' fra 1963

Fuck!....det er da selvfølgelig 1965 jeg mener.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 04-08-02 11:17

> [...]

> år, nemlig den 24. januar, af frygt for konkurrenterne 'Lord of the Rings'

Det er nu ikke første gang det sker ; En eller to af Brosnan's andre Bond
film, har osse før haft dansk premiere i Januar. Kan huske nogle store
plakater for nogle år tilbage, hvor der blev reklameret med premiere i
Januar.......de sad rundt omkring i bus-skurene i byen.

Lidt surt er det, men så kommer der så mange andre gode film, inden Januar,
så det går nok altsammen.

Troede ellers at du var tilfreds med at se filmene på VCD, eller dvd rip, så
du finder nok en eller anden cam-recording af Die Another Day..

Fra : KM

Dato : 04-08-02 12:54

Det har ikke noget med MGM og FOX at gøre som sådan, Det er fordi ALLE
Nordisk films biografer nægtede at visse filmen før og da de sælger halv
delen af billeterne i Danmark valgte Fox at give efter, efter min mening er
det efterhånden ved at værer monopol det de Nordiske Biografer har i Danmark
når de kan fast sætte datoen på en film som Bond.

KM

Fra : Zeki

Dato : 04-08-02 13:37

Det vil sige at Nordisk Films Biografer altså har besluttet at Skandinavien
skal være det sidste sted i Verden at vi får den nye Bond film at se?
Tjae...når man ser på deres tidligere prioriteringer, undrer det mig
egentlig ikke.

Nå, men jeg må vel til udlandet.

Zeki

Fra : Tenzel Kim

Dato : 04-08-02 14:28

KM wrote:

> [...]
> det efterhånden ved at værer monopol det de Nordiske Biografer har i Danmark
> når de kan fast sætte datoen på en film som Bond.

Jeg havde ikke hørt at det gjorde sig gældende for ALLE Nordisk Films
biografer, men det er ganske rigtigt at de ikke villa tage den op i
Imperial på grund af at Harry Potter og Lord of the Rings premierene og
af den grund valgte man at udskyde premieren til senere.

Tenz.

Fra : Michael N. Petersen ~

Dato : 05-08-02 14:53

Det lyder som en dybt useriøs undskyldning.
Ringenes Herre og Harry Potter vil også blive sendt i biograferne
i de andre lande, og desuden har den nye James Bond film intet
med Ringenes Herre og Harry Potter at gøre.

Vil man ind og se en film, går man i biffen og ser den. Vi har
et frit valgt, det er ikke enten-eller.

Den nye Star Trek film, bliver også sendt mens Ringenes Herre og Harry
Potter
går i biograferne.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 05-08-02 15:31

"Michael N. Petersen Krogh" <michael@dsc.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder som en dybt useriøs undskyldning.
> Ringenes Herre og Harry Potter vil også blive sendt i biograferne
> i de andre lande, og desuden har den nye James Bond film intet
> med Ringenes Herre og Harry Potter at gøre.

Men Imperial har vist kun een sal, så Bond må pænt vente. Hvorfor de så ikke
bare
sender den ud i resten af landets biografer forstår jeg ikke. Vi jyder er da
fløjtende ligeglade med
filmen kan komme op i Imperial!
Der er så mange, også gode, film som i første omgang kun kommer op i
København.
Nu er det vist vores tur

> Vil man ind og se en film, går man i biffen og ser den. Vi har
> et frit valgt, det er ikke enten-eller.

Sådan ser jeg også på det, men måske er det største publikum i den
befolkningsgruppe
som kun har råd/lyst til at se een film i biografen om måneden.

> Den nye Star Trek film, bliver også sendt mens Ringenes Herre og Harry
> Potter
> går i biograferne.

Men den ved man jo kun henvender sig til Trekkies, og de vil jo under alle
omstændigheder gå ind og se den.

Det er kun de store blockbusters, som ikke må træde hinanden over tæerne.

/Brian