Begynder ? form
Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 16-02-01 19:43

Hejsa!

Når jeg har lavet en side som efter indtasning i en form sætter inputs i
variabler - hvordan gemmer jeg så de indtastede oplysninger i variablerne?
Skal jeg bruge MySQL for at beholde værdierne som er indtastet?

Mvh
Thomas Sinkbæk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 16-02-01 21:13

> Når jeg har lavet en side som efter indtasning i en form sætter inputs i
> variabler

Det gør PHP jo automatisk !?

>- hvordan gemmer jeg så de indtastede oplysninger i variablerne?

Se ovenover

> Skal jeg bruge MySQL for at beholde værdierne som er indtastet?

Kommer an på hvad de skal gemmes til!
Jeg vil normalt anbefale at registrere variablerne i brugerens session.

http://php.net/manual/en/ref.session.php

- Jonas

Fra : John Mørck Hansen

Dato : 16-02-01 21:18

Hej Thomas

Ja, det er så op til dig hvad du vil. Det kommer nok mest an på hvad de
indtastede data skal bruges til. Hvis det "bare" er noget information om
f.eks. meddelse om fejl på siden så er det nemmest med mails men... hvis du
mener gemme data fra side til side så er sessions svaret!!!

Men... når alt kommer til alt så har du selv svaret... MySQL er et godt sted
at gemme dine data.

(John