MS Windows
briani 27239
Jeg kan ikke finde winipcgf.exe i xp pro?
Fra : J

Dato : 04-08-02 00:24

Hej
Jeg skal konfigure nogle porte på min cybercity cisco 677 router, og jeg har
fundet en guide på nettet, som siger, at man vha. dette lille windowsprogram
kan finde sin interne ip! Men jeg kan altså ikke finde det program i hverken
systemmappen eller windowsmappen?

- kan I maile det, eller hva gør jeg?

-johan

Fra : Madsen

Dato : 04-08-02 00:27

J skrev:

> - kan I maile det, eller hva gør jeg?

Ipconfig i en kommandoprompt.

Madsen.

Fra : Ole C

Dato : 04-08-02 01:02

J skrev blandt andet:

> jeg har fundet en guide på nettet, som siger, at man vha. dette lille
> windowsprogram kan finde sin interne ip!

Til Windows XP hedder programmet "Wntipcfg".
Det findes ikke i XP, men kan downloades fra Microsofts side.
Søg efter "WntIpcfg_setup.exe"

vh
Ole C

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 05-08-02 09:05

> [...]
>kan finde sin interne ip! Men jeg kan altså ikke finde det program i hverken

[...]

Du kan hente det på www.koksby.dk (winipcfgxp) under tools, eller, som
tidligere skrevet, fra Microsofts site...

/Henrik

Fra : J

Dato : 05-08-02 12:21

Jeg takker... Men informationen, som jeg skulle bruge - altså den interne
ip - fandt jeg også under controlpanel, netværk, lokalforbindelse, support!

- johan

Fra : Madsen

Dato : 05-08-02 21:08

J skrev:

> Jeg takker... Men informationen, som jeg skulle bruge - altså den
> interne ip - fandt jeg også under controlpanel, netværk,
> lokalforbindelse, support!

Og du kan stadigvæk starte en kommandoprompt og skrive Ipconfig som
er Win2000/XP's svar på Winipcfg, men det er korrekt at man også kan
se det under egenskaber for sin Internetforbindelse under fanebladet
support.

Madsen.