Gab gab
Fra : zcully

Dato : 03-08-02 22:51

Hmm er det kun mig der bare syntes den nye cd med Red Hot Chili Peppers er
totalt kedelig og alt rocken/funken eller hvad man kaldte den genre de
mestrede for et par plader siden??

Syntes stadig Mothers milk og Blood sugar se holder, men hvad sker der på By
the Way??
By the way rykker, men jeg syntes ikke jeg kan finde et eneste nummer der
også bare fænger.

Den er belevet totalt anmelderost og det er vel på grund af de flotte
glatpolerede numre, men det er bare ikke det jeg kan lide ved dem.

Hvad går der galt?

/Zcully

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 03-08-02 23:13

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in message
> Hmm er det kun mig der bare syntes den nye cd med Red Hot Chili Peppers er
> totalt kedelig og alt rocken/funken eller hvad man kaldte den genre de
> mestrede for et par plader siden??

RHCP har flyttet sig musikalsk, som ethvert aldrende band vil gøre det. Og
det synes jeg kun er positivt. Det samme gælder Metallica, der jo også fik
slag af deres gamle fans, da de kom med Load osv. Men der findes da ikke
noget bedre end at høre et band i alle afskygninger af deres musikalitet.
Hvis RHCP lavede Blood Sugar Sex Magic 4 gange, så var pladen jo ikke noget
specielt. Jeg synes det viser karaktér, at de tør gå videre fra deres gamle
image. Og jeg håbe så sandelig at de bliver ved med at udforske musikken på
deres kommende plader.

> [...]
> the Way??
> By the way rykker, men jeg syntes ikke jeg kan finde et eneste nummer der

Jeg synes nu at Don't Forget Me rykker ret godt. Can't Stop har også en
rigtig RHCP lyd, som man kun finder hos dem. Og man må jo erkende at
Anthony's vokal egner sig bedst til rap blandet med simple melodilinier. De
står meget stærkere på den måde.

> Den er belevet totalt anmelderost og det er vel på grund af de flotte
> glatpolerede numre, men det er bare ikke det jeg kan lide ved dem.

Hvis du bedst kan lide deres gamle plader, så hør dem igen. Men du kan jo
ikke forvente at få den samme plade én gang til. Jeg gider i hvert fald
heller ikke købe to éns plader...

/Morten

Fra : Martin Helbo

Dato : 04-08-02 12:19

> [...]
> Hmm er det kun mig der bare syntes den nye cd med Red Hot Chili Peppers er
> totalt kedelig og alt rocken/funken eller hvad man kaldte den genre de

Jeg synes faktisk at de har hevet lidt af den funly lyd der var på blood
sugar... ind på by the way, sammen med den rigtig fede lyd fra
californication.

> [...]
> the Way??
> By the way rykker, men jeg syntes ikke jeg kan finde et eneste nummer der

Jeg er delvist enig i, at den mangler de mere fremtrædende numre der
tidligere har været. Men jeg synes tilgengæld at albummet vokser efter hver
gennemlytning.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk