Skærme
Fijala 3554
Vanskelig kunde - mig!
Fra : Sven

Dato : 03-08-02 22:20

Hej.
Når nu ATI's nye 9700 kort udkommer til efteråret, vil jeg også udskifte min
gamle Compaq MV920 monitor. Men til hvad? Jeg har følgende ønsker/krav til
min nye monitor:

1) IKKE en trinitronskærm. Jeg kan ikke vænne mig til de to streger (bruger
en til dagligt på mit job. YRF!) i masken.

2) Mindst 1600x1200 i 85 hz

3) 19", 20" eller 21"

4) Ikke tft, da jeg spiller en hel del FPS spil

5) Enten en perfekt "bueindstilling", eller svagt buet billedrør. Disse
modeller hvor billedet "buer indad" er altså ikke lige mig, så derfor er jeg
ikke meget for disse helt flade skærme, medmindre elektronikken kan
kompencere for det.

Kan sådan en monitor købes? Hvilken model kan i så tilfælde anbefales?

Problemet med at gå ud og kigge på monitorer (her i Næstved) er, at der som
regel sidder 5-10 stykker på samme kabel med en splitter imellem, og man
aner ikke hvilket grafikkort der laver billedet, så alt i alt er det
fuldstændigt umuligt at vurdere i en butik. Sælgerne kan ikke forstå når man
siger, at man gerne vil se en monitor tilsluttet ALENE til en PC, da den
(som de siger) "jo står lige bagved dig og kører".

Sven

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-08-02 14:43

"Sven" <burgurne@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> siger, at man gerne vil se en monitor tilsluttet ALENE til en PC, da den
> (som de siger) "jo står lige bagved dig og kører".

Tjahh Sven!

Hvad må den så koste?
Det vil hjælpe en hel del med at indsnævre feltet.
Sony har du på forhånd diskvalificeret, men der er jo spændende mærker som
ViewSonic, Hitachi, Nec og Samsung m.f.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Sven

Dato : 04-08-02 20:35

> [...]
> Det vil hjælpe en hel del med at indsnævre feltet.
> Sony har du på forhånd diskvalificeret, men der er jo spændende mærker som

Nå ja, det er jo en RET væsentlig detalje jeg der glemte!!! Jeg forestiller
mig en pris på mellem 4500 og 6500 (op til 8500 hvis det er den helt
perfekte skærm!)

Sven

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 05-08-02 19:32

> Kan sådan en monitor købes? Hvilken model kan i så tilfælde anbefales?
sidder selv med en forholdsvis billig skærm en adi g66'er og den er ok, men
det er nok noget lidt andet grej du søger.
Prøv og se den skærm test der er på tomshardware.com
der er en mitsubishi skærm, og den er vist ganske enkelt knaldgod, den
vinder over en sony 520 og en del andre.
Har ikke selv set den skærm "irl", men hvis jeg skulle have en skærm af den
kaliber ville jeg da se om ikke netop den mitsubishi skærm skulle blive
forhandlet et eller andet sted i lille danmark og så se den der.

Mvh Kim Lehmann Poulsen