sms til udlandet underligt problem
Fra : danni plougmann

Dato : 03-08-02 21:47

når jeg prøve at sende en sms til min søster i spanien så kan jeg kun hvis
jeg besvare den besked hun selv har sendt til mig fra spanien
hvis jeg selv trykker nummeret ind, så vil beskeden ikke afsendens.

nogen der ved hvad det skyldens
jeg har sonofon erhvers abbonent telefonen er en nokia 3310 med softversion
5.13

kan man iøvrigt sende sms til udlandet fra www.coolsms.dk eller andre.

/danni plougmann

Fra : Flemming Joensson

Dato : 03-08-02 21:50

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> kun hvis jeg besvare den besked hun selv har sendt til mig fra
> spanien hvis jeg selv trykker nummeret ind, så vil beskeden ikke

Er det samme telefonnummer, det som du har i din mobils telefonbog og
så det nummer der kommer frem når du modtager en SMS.
Måske har den ene af dem et +45 foran, eller måske bare 45 - kan ikke
helt huske hvorledes det står angivet?

Jeg har lige SMS'et med en dansker med sin mobiltelefon i Australien,
og det gik fint - jeg mener bestemt at jeg ikke har 45 foran hans
nummer - men min mobil er ikke lige i nærheden.

Flemming

Fra : Mr. Larsen

Dato : 03-08-02 22:49

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> når jeg prøve at sende en sms til min søster i spanien så kan jeg kun hvis
> jeg besvare den besked hun selv har sendt til mig fra spanien
> hvis jeg selv trykker nummeret ind, så vil beskeden ikke afsendens.

sæt +45 foran mobilnummeret

/Mr. Larsen

Fra : Matthiessen

Dato : 03-08-02 23:21

"Mr. Larsen" <don_e@stofanet.INVALID> skrev i en meddelelse
> sæt +45 foran mobilnummeret

Han skal selvfølgelig ha spaniens landekode, da det er hos ham problemet
ligger :)

det er vidst +34 efter hvad en søgning på google giver

/Anders

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-08-02 23:51

"Matthiessen" <matthiessen.SLET.@tdcadsl.dk> wrote in

> Han skal selvfølgelig ha spaniens landekode, da det er hos ham
> problemet ligger :)

Klart nok... ;)

> det er vidst +34 efter hvad en søgning på google giver

Korrekt (godt at have den slags på telefonen!)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : GiWeo

Dato : 04-08-02 10:13

Hejsa

>Han skal selvfølgelig ha spaniens landekode, da det er hos ham problemet
>ligger :)
>det er vidst +34 efter hvad en søgning på google giver

Sludder og vrøvl - med +34 foran nummeret bliver der jo sendt til en
Spansk mobiltelefon med xxxxx som nummer, og det skal der ikke.

Beskeden skal afsendes som normalt - med eller unden +45 - så skal den
danske operatør nok finde ud af hvor telefonen er henne i verden !!!

Hvad skulle han fx. sætte foran, hvis han ikke vidste hvilket land
telefonen befandt sig i - der er jo nogen der rejser meget !!!!!!

--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 04-08-02 10:12

On Sun, 4 Aug 2002 00:20:58 +0200, "Matthiessen"
> [...]

>ligger :)
>
>det er vidst +34 efter hvad en søgning på google giver
Hvis du gør det, sender du beskeden til en Spansk abonent, og det er
jo hans søster i Spanien med et dansk SIM kort han ønsker at sende en
SMS til, ikke ?

/Thomas

Fra : Fischer

Dato : 04-08-02 11:58

> Hvis du gør det, sender du beskeden til en Spansk abonent, og det er
> jo hans søster i Spanien med et dansk SIM kort han ønsker at sende en
> SMS til, ikke ?

Det ved vi jo ikke. Hans søster kunne jo være bosat i Spanien.

*Fischer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-08-02 23:22

"Mr. Larsen" <don_e@stofanet.INVALID> wrote in

> sæt +45 foran mobilnummeret

Det burde ikke være nødvendigt så længe afsenderen er i DK

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 04-08-02 10:11

On Sat, 3 Aug 2002 23:49:06 +0200, "Mr. Larsen"
<don_e@stofanet.INVALID> wrote:

>"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
>sæt +45 foran mobilnummeret
Det er ikke nødvendigt når man sender til en dansk mobil fra danmark,
uanset hor i verden modtageren befinder sig..

/Thomas

Fra : Fischer

Dato : 04-08-02 08:02

> når jeg prøve at sende en sms til min søster i spanien så kan jeg kun hvis
> jeg besvare den besked hun selv har sendt til mig fra spanien
> hvis jeg selv trykker nummeret ind, så vil beskeden ikke afsendens.

Som du kan se, mangler vi en information.
Har din søster et spansk mobilnummer eller et dansk mobilnummer?

Prøv at lægge mærke til hvad der står når du modtager en SMS fra hende. Kan
du se hvilket nummer du modtager fra?

*Fischer