Asus A7V-E ... besynderlig opførsel...
Fra : Simon - [8000]

Dato : 03-08-02 21:50

Hej Alle

Håber der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe med følgende..

Jeg har erhvervet mig et A7V-E - og prøver at få det til at boote op...
Cpu: Duron600 - RAM 2x128MB PC100.. Jeg kan komme ind i bios og
konfigurerer - har pt. loadet setup default + lidt tilretninger... problemet
opstår når bios har fundet HD & CDROM .. så skulle den boote videre.. men
skærmbilledet blinker og speakeren bipper. I manualen står der at det er
pga. Cpu overheat - men køleren er ca. 25-30 gr. varm at føle på - og jeg
kan sidde og konfigurere BIOS i lang tid uden alarmen går igang. Men hvis
jeg går ud af BIOS og bootning starter så kommer alarmen igen - når BIOS har
fundet diskene........

Jeg har før haft A7V-boardet hvor samme fejl aldrig forekom.... håber nogen
kan hjælpe...

Mvh

Simon
Århus C.

Fra : HB

Dato : 03-08-02 23:37

"Simon - [8000]" <schred@d-w-l.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> fundet diskene........
>
> Jeg har før haft A7V-boardet hvor samme fejl aldrig forekom.... håber

Da jeg skulle tænde for min maskine første gang med det bundkort ville den
heller ikke starte op så jeg gik ind i bios og satte punktet "halt on" til
........no errors og så kunne jeg boote. Maskinen har virket upåklageligt
lige siden (6 md.). Det er et forsøget værd.

Henrik

Fra : Simon - [8000]

Dato : 04-08-02 00:07

> [...]
> .......no errors og så kunne jeg boote. Maskinen har virket
upåklageligt
> lige siden (6 md.). Det er et forsøget værd.

_____________

Yup - kender den, men den er sat til "halt on NO errors" - så det er ikke
der bundkortet spasser ud... men tak alligevel...

Simon
Århus C.

Fra : Per

Dato : 04-08-02 08:29

Fra : Simon - [8000]

Dato : 04-08-02 09:36

> [...]
> (den passede bedere omvendt!!). Temp. faldt til ca. 35 - 45 gr. og nu blev

____________________________

I starten sad der et tyndt aluminiumslag på fladen mod cpu-kernen, men dette
er fjernet. Jeg har smurt silverpaste imellem og der sidder et tyndt lag på
både køler og cpu når jeg afmontere den... poleringen tror jeg skal være
næste "projekt" - dette ikke er gjort endnu...

Tak for hjælpen..

Simon
Århus C.

Fra : Simon - [8000]

Dato : 05-08-02 17:16

Problemet løst......

Simon
Århus C

Fra : HB

Dato : 06-08-02 10:51

"Simon - [8000]" <zimon@stofanet.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse
> Problemet løst......

Hvad var det så ?

Henrik

Fra : Simon - [8000]

Dato : 07-08-02 09:33

Ehh vil jeg helst ikke sige....

Well what the heck - Jo det var min egen fejl - trods flere tjek havde jeg
ikke set at mit HD-Led kabel af underlige årsager selv havde skiftet plads
over til Turbo-Led kablets plads hvorfor der ud af det kommer en så
besynderlige opførsel ved jeg ikke, men da jeg fjernede kablet bootede
maskinen op uden probelemer....

Simon
Århus C.