MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
win2k slukker ikke ved shutdown
Fra : Kim Glud

Dato : 03-08-02 20:17

Hej jeg har et lille problem efter at jeg har intalleret win2k. når jeg
vælger shut down slukker den ikke men siger bare som i gammel win 95 stil it
is now safe to turn off your computer. jeg har flashe bios uden resultat.

system
os: win2k
motherboard: msi 6340m med nyeste bios og via driver
cpu 1000 mhz atlon

hvis i mangler flere oplysninger så spørg endelig

På forhånd tak for hjælpen
__________________________________________________________________ kim glud
ICQ#: 154044792

Fra : Madsen

Dato : 03-08-02 20:33

Kim Glud skrev:

> [...]
> når jeg vælger shut down slukker den ikke men siger bare som i
> gammel win 95 stil it is now safe to turn off your computer. jeg

Kontrolpanel > Strømstyring > APM > Flueben ved 'Avanceret strøm-
styring.'

Madsen.

Fra : Kim Glud

Dato : 03-08-02 20:49

> Kontrolpanel > Strømstyring > APM > Flueben ved 'Avanceret strøm-
> styring.'
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

den option findes ikke. kan det ha noget at gøre med at det er en mps
uniprocesser pc og ikke en acpi pc?

Fra : Madsen

Dato : 03-08-02 21:28

Kim Glud skrev:

> den option findes ikke. kan det ha noget at gøre med at det er en mps
> uniprocesser pc og ikke en acpi pc?

Ja, det kan så.
Du er sikker på at du ikke kan køre som en 'ACPI Multiprocessor PC'?
Understøtter bundkortet og BIOS ikke ACPI da?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 03-08-02 21:58

Madsen skrev:

> Ja, det kan så.

Forstået på den måde, at hvis pc'en er fundet som en ACPI-pc, så
findes APM-fanebladet ikke inde i Kontrolpanel > Strømstyring, da
Windows allerede har installeret mulighed for at lukke pc'en via
ACPI. Derfor undrer det mig egentlig lidt at du ikke har fanebladet
når din pc er fundet som en 'MPS Uni- eller Multiprocessor PC', for
det er jo ikke ACPI.

Min er blevet fundet som en 'ACPI Multiprocessor PC' både af Win2000
og XP og det betyder at ACPI-funktionerne virker fuldt ud. På den
gamle pc havde jeg derimod et problem, da bundkortet ikke understøt-
tede ACPI. Det var ingen fornøjelse i Win2000 i hvert tilfælde.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-08-02 08:08

> tede ACPI. Det var ingen fornøjelse i Win2000 i hvert tilfælde.

Det er da kun hvis den lukkes ned ofte...

Mine kører 24/7

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Morten Andreasen

Dato : 04-08-02 12:16

jeg ville bare lige sige mange tak til jer begge to nu har jeg fået den til
at køre som acpi pc og der er ingen problemer mere

med venlig hilsen

Kim Glud

Fra : Madsen

Dato : 04-08-02 14:39

Jesper G. Poulsen skrev:

> Det er da kun hvis den lukkes ned ofte...

Ja eller stiller den i dvale eller standby.

> Mine kører 24/7

Det gør Kims tilsyneladende ikke.

Madsen.