MS Windows
briani 27239
Q: Hvor ligger Windows registreringsdataba~
Fra : [SCHRIS]

Dato : 03-08-02 19:22

Hvor ligger windows reg.database fysisk, og hvad hedder den? Jeg har været
samtlige *.reg filer igennem, og har ikke fundet noget her. Problemet er, at
jeg sidder og editerer på en systemdisk, der er sat op som slave på min
"undesøgelsesmaskine". Jeg kan derfor ikke anvende regedit.. Jeg har behov
for at komme ind i HKEY_CURRENT_USER\software

nogen forslag??

[schris]

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-08-02 19:47

In news:dk.edb.system.ms-windows [SCHRIS] wrote:

> [...]
>"undesøgelsesmaskine". Jeg kan derfor ikke anvende regedit.. Jeg har behov
>for at komme ind i HKEY_CURRENT_USER\software

Den ligger vist nok i systemfiler som user.exe osv., i et format som
ikke umiddelbart lader sig redigere.

>nogen forslag??

Desværre ikke.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Madsen

Dato : 03-08-02 22:06

[SCHRIS] skrev:

> Hvor ligger windows reg.database fysisk, og hvad hedder den?

Den består af to filer. User.dat og system.dat, men du kan ikke
redigere i den uden brug af regedit inde fra Windows af.

Nu skriver du ikke hvilken Windowsversion du kører med, men i
Win2000 og XP kan du vist nok redigere i regdatabasen på en pc via
et netværk, hvis den service der hedder Remote Registry kører, og
en hulens masse indstillinger er stillet korrekt.

Se en beskrivelse her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314837

Madsen.

Fra : LarsS

Dato : 03-08-02 22:05

"[SCHRIS]" skrev:

> [...]
> "undesøgelsesmaskine". Jeg kan derfor ikke anvende regedit.. Jeg har behov
> for at komme ind i HKEY_CURRENT_USER\software

Reg.databasen er i 2 filer i windows: system- og user.dat.

> nogen forslag??

Man skal bruge en RegEditor, med mulighed for at tilgå
the Registry over netværk, som f.eks. Registry Studio
(microplanet) eller Advanced Regsitry Tracer (elcomsoft).

/LarsS