Konstant scroll-bar???
Fra : Brian Thomsen

Dato : 03-08-02 19:29

Hej alle

Jeg har brug for et script der gør at der vil være en scrol-bar konstant,
selvom indholdet ikke fylder mere end selve skærmens størrelse!!
Findes det??

--

Mvh.

Brian Thomsen
brian-th@tiscali.dk
ICQ : 14525258

Fra : Simon - [8000]

Dato : 05-08-02 09:13

Hej Brian

Ved brug af "frames" kan du sætte: scrolling="no","yes","auto" - "no" gør
der ingen scrollbar kommer - "auto" - gør at der kommer en når det er
nødvendigt - scrolling="yes" - her kommer der en ramme til scrollbaren,
hvis sidens indhold kun fylder siden....

Der er ikke pisse meget script over dette - men måske kan du bruge det :-/

Mvh

Simon
Århus C

Fra : Brian Thomsen

Dato : 08-08-02 14:40

"Simon - [8000]" <zimon@stofanet.NOSPAMdk> skrev:

> Der er ikke pisse meget script over dette - men måske kan du bruge det :-/

Tak for dit svar! Men jeg kan desværre ikke bruge det, da jeg ikke vil bruge
frames! Det er en side med tabeller, hvor jeg har brug for at der konstant
er en scroll-bar.
Det er fordi at indholdet rykker sig, på de sider hvor scroll-baren bliver
fremtvunget automatisk, men ikke på de små sider hvor det hele kan være på
billedet (håber det er til at forstå).

Mvh.

Brian Thomsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-08-02 15:06

Thu, 8 Aug 2002 15:40:05 +0200, skrev "Brian Thomsen"
<brian-th@tiscali.dk>:

>Det er en side med tabeller, hvor jeg har brug for at der konstant
>er en scroll-bar.

I <head>:

<!--
overflow: scroll
-->

vil ikke virke i Netscape 4, IE 4 og ældre browsere.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : Brian Thomsen

Dato : 08-08-02 20:15

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

> <!--
> overflow: scroll
> -->
Mange tak.... Det var jo egentlig rimelig simpelt

Oki... det skaljeg huske i fremtiden

Mvh.

Brian Thomsen