HJÆLP "SIM kort er ikke accepteret"
Fra : Kim M Jørgensen

Dato : 16-02-01 18:42

Jeg har fået et kæmpe problem.
Havde lige fået et datakabel og skulle nu se hvad alle de programmer man nu
kunne få kunne gøre.
Men efter jeg lavede et eller andet i Nokia Tool ASM-C skriver min telefon
bare SIM kort er ikke accepteret.
Hvad er der galt og hvordan kan jeg få det rette.
Kortet fejler intet har prøvet at sætte det over i min anden telefon og der
virkede det fint.
Skal måske lige siges at det drejer sig om en Nokia 3210.

Håber virkelig at der er nogen de rkan hjælpe.

Fra : Erik Einum

Dato : 16-02-01 18:44

"Kim M Jørgensen" <kimj@linux.eucsyd.dk> wrote
> [...]
> virkede det fint.
> Skal måske lige siges at det drejer sig om en Nokia 3210.
>
> Håber virkelig at der er nogen de rkan hjælpe.

SUKK!
Hvis jeg hadde fått en krone hver gang jeg hadde hørt denne historien....

Du har aktivert en SIMlås i telefonen, og må i verste fall levere den inn på
verksted for å få åpnet den, hvis de er villige til å gjøre det selv om du
har tuklet med den da! Når skal folk lære????

///Mvh. EE

Fra : Kim M Jørgensen

Dato : 16-02-01 19:07

Jamen hvis jeg har kunne låse den via mit datakabel så må jeg vil også kunne
fjerne det igen på en eller anden måde.

Nogen forslag ?

Fra : Erik Einum

Dato : 16-02-01 19:13

> [...]
> "Erik Einum" <95766078@mobilpost.com> wrote
>
> Jamen hvis jeg har kunne låse den via mit datakabel så må jeg vil også

Du må ha en opplåsningskode, alternativt et annet program for å låse den opp
igjen. Evt. et verksted. Hvilken SW-versjon er det? *#0000# for å sjekke.
Hvis det er 6.00 så kan du bare glemme det, den finnes det ikke hack til
(ennå).

///Mvh. EE

Fra : Kim M Jørgensen

Dato : 16-02-01 20:04

Det er software Version 05.31.

Den siger bare det der med kortet man kan så ikke trykke nogen kode ind
eller noget det er det de rbla virker lidt underligt.
Kan kun skrive numre og justere lydstyrken.

Fra : Kim M Jørgensen

Dato : 16-02-01 19:06

Lar lagt nogle Screen Dumps ud i dk.binaer under "News Mobil - "SIM kort er
ikke accepteret""
Der viser problemet.

Fra : Erik Einum

Dato : 16-02-01 19:11

"Kim M Jørgensen" <kimj@linux.eucsyd.dk> wrote
> Lar lagt nogle Screen Dumps ud i dk.binaer under "News Mobil - "SIM kort
> [...]

Og den Screen Dumpen viser at du har aktivert _alle fire_ låsene på
telefonen! Som sagt, hvis jeg hadde fått en krone....

///Mvh. EE

Fra : bebjo

Dato : 16-02-01 20:05

"Kim M Jørgensen" <kimj@linux.eucsyd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virkede det fint.
> Skal måske lige siges at det drejer sig om en Nokia 3210.
>
> Håber virkelig at der er nogen de rkan hjælpe.

se http://www.nokiauk.f2s.com/531.html

--bebjo

Fra : Simon Dalgas Larsen

Dato : 17-02-01 21:31

Må desværre meddele at du nok skulle prøve at give din mobi til et Nokia
Service Center og lad dem kigge på det....Håber du stadig har garanti på....
Jeg gjorde det samme...
MAN SKAL IKKE RODE MED UNLOCKER PROGRAMMER, HVIS MOBIL´EN IKKE ER LÅST!
Min blev send ind til Nokia og det var mit kredsløb der lige var røget en
tur....
Dyrt uden garanti!!
Find på en historie....sig ik at du sad og legede med de unlock
programmer...det er jo på eget ansvar!
HØR NU EFTER!!! Jeg har prøvet det...

slimZ.dk