netværk og ADSL
Fra : Torben Jepsen

Dato : 03-08-02 18:55

Jeg har et lille projekt, en win2000 maskine den havde jeg tænkt mig som
server, en win98 maskine - denne skal kunne aktivere et DOS program på
win2000 maskinen, og til sidst en XP home.
Ved I om jeg vil kunne gøre dette uden problemer, det skal lige siges at
jeg har forsøgt, dog uden at bruge win2000 maskinen som server, alle har
været i et ethernet netværk med dynamisk ip.
Alle 3 maskiner skal på internet via ADSL. Det sidste er grunden til at jeg
tror at det er nødvendigt med en server? Er der ikke noget med at man kan
dele sin ADSL via win2000?
Håber I kan sige om dette lyder fornuftigt, jeg er newbee, har dog leget
lidt med netværk før

VH Torben Jepsen

Fra : ebbe

Dato : 03-08-02 20:40

> [...]
> jeg har forsøgt, dog uden at bruge win2000 maskinen som server, alle har
> været i et ethernet netværk med dynamisk ip.
Jo, det lyder muligt.
Hvad laver det dosprg. (nysgerrig)

> [...]
> dele sin ADSL via win2000?
> Håber I kan sige om dette lyder fornuftigt, jeg er newbee, har dog leget
Hvad for adsl: modem, router eller?

Win 2k er i stand til at dele en forbindelse.
Hvis du har router propper du den bare i din hub.
Og hvis jeg har misforstået det hele, så skriver du bare igen.

ebbe

Fra : Torben Jepsen

Dato : 05-08-02 16:51

ADSL'en er hos TD, uden router. Der er installeret en switch - den røg godt
forleden under torden og er nu erstattet med en "låne" hub, switchen skal
tilbage igen. Dos programmet, er et opdaterings program til en lager
database, det er en overlevering fra "gamle dage", der findes pt. ikke andre
alternativer.
Jeg har læst, at man kan dele sin forbindelse via win2000, uden at lave den
som server, kan man så nøjes med et netkort i maskinen?

Torben Jepsen

Fra : Erwin

Dato : 10-08-02 17:38

Win2000 skal "bare" sættes op på de andre som Gatway..?