CSS ? cellspacing ?
Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 03-08-02 18:54

Hejsa NG

Findes der i CSS ikke noget til at sætte cellspacing med i <table> ?

Jeg kan godt lide at have ting et sted dvs hvis jeg definere en tbl i css
skulle det hele gerne være der, og helst ikke en del af det.

Det ser lidt dårligt ud
efter min mening....

Håber I kan hjælpe

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : tobias

Dato : 03-08-02 19:48

<rofe@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:aih5bh$314$1@sunsite.dk...
> Hejsa NG
>
> Findes der i CSS ikke noget til at sætte cellspacing med i <table> ?

kan du ikke bare bruge
{
cell-spacing:0;
}

ellers mener jeg at det kan være
{
border-collapse:collapse;
}

præcist hvad forskellen er, ved jeg ikke.
tobias

Fra : Stig Nygaard

Dato : 03-08-02 20:13

Hej!

rofe@mailme.dk wrote:
> Findes der i CSS ikke noget til at sætte cellspacing med i <table> ?

Jeg mener det nærmeste du kommer HTML's cellspacing er CSS2's
border-spacing.

Det er en del af CSS2 som stadig ikke er understøttet af så mange
browsere. Er ikke sikker på at Internet Explorer understøtter det, tror
faktisk kun det er nyere versioner af Netscape/Mozilla og Opera der gør.
I så fald er border-spacing selvfølgelig knap så interessant at bruge
i øjeblikket. Ellers må du eksperimentere med margin og padding og se om
du ikke kan få ønskede effekt frem. border-collapse er måske også værd
at eksperimentere med, men er igen kun understøttet i aller nyeste browsere.

Vær også opmærksom på at der sikkert er forskel på om du sætter
egenskaben på tabellen eller cellerne (Er ikke helt sikker på hvordan
"nedarvningsreglerne" er). Har i øvrigt ikke rigtig selv leget meget med
CSS i tabeller, så dette er mere forslag til ting du kan
eksperimentere med, end en erfaren udviklers råd.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Julie Huffman

Dato : 03-08-02 21:14

På det her link står der hvad du skal bruge.

http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/tables.html#borders

Julie