Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Browser starter i "minimeret" *) tilstand ~
Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 03-08-02 18:33

Jeg har lagt nogle genveje til nogle websteder på skrivebordet, men når jeg
åbner dem, åbnes de i minimeret *) tilstand. Hvordan får jeg dem til at åbne
i maksimeret tilstand?

*) Med 'minimeret' mener jeg, at browser-vinduet kun fylder en lille del af
skærmen.

--
Mvh.
Lars

Fra : Madsen

Dato : 03-08-02 20:53

Lars Rosenmeier skrev:

> Jeg har lagt nogle genveje til nogle websteder på skrivebordet,
> men når jeg åbner dem, åbnes de i minimeret *) tilstand. Hvordan
> får jeg dem til at åbne i maksimeret tilstand?

Det kan være nogle Internetsider som vil bestemme størrelsen på
browservinduet, men hvad sker der hvis du åbner een af genvejene og
trækker browservinduet ud til den størrelse du vil have det, lukker
det igen og klikker på genvejen igen? Starter IE så ikke op i den
størrelse du definerede? IE burde huske størrelsen på vinduet og gør
den ikke det, så er det sikkert webstedet der bestemmer størrelsen.

Madsen.

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 03-08-02 22:46

> [...]
> størrelse du definerede? IE burde huske størrelsen på vinduet og gør
> den ikke det, så er det sikkert webstedet der bestemmer størrelsen.

Jo, det gør den. Men kan man ikke indstille dem til at starte i /maksimeret/
tilstand?

(Med maksimeret tilstand mener jeg sådan at den midterste knap oppe i højre
hjørne hedder 'gendan' og har et ikon, der består af to små kasser, den ene
oven på den anden. (I modsætning til hvis den hedder 'maksimer' og har et
ikon, der består af én stor kasse.))

--
Mvh.
Lars

Fra : Madsen

Dato : 03-08-02 22:52

Lars Rosenmeier skrev:

> Jo, det gør den. Men kan man ikke indstille dem til at starte i
> /maksimeret/ tilstand?

Nej, det kan du ikke med IE. Du kan få den til at starte i fuld skærm,
altså det samme som hvis du trykker på F11, men ikke maksimeret.

Jeg har hørt om et program ved navn Autosizer som efter sigende skulle
kunne gøre det. http://www.southbaypc.com/AutoSizer/

Madsen.

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 04-08-02 12:07

> Nej, det kan du ikke med IE. Du kan få den til at starte i fuld skærm,
> altså det samme som hvis du trykker på F11,

Aha. Hvordan gør man så det?

Mvh.
Lars

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 04-08-02 12:27

> Lars Rosenmeier skrev:

Jeg har lige et lille ekstraspørgsmål. Kan det lade sig gøre at få mine
genveje (til websteder) til at starte i et nyt vindue?

Som det er nu åbnes webstedet oven i et af de browservinduer, som jeg i
forvejen måtte have åbnet, hvilket kan være ret irriterende, hvis der står
noget dér, man gerne vil vende tilbage til.

Mvh.
Lars (LR)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 04-08-02 12:39

In news:dk.edb.internet.software.browser Lars Rosenmeier wrote:

>Jeg har lige et lille ekstraspørgsmål. Kan det lade sig gøre at få mine
>genveje (til websteder) til at starte i et nyt vindue?

Internet Options -> Advanced -> Browsing -> Reuse windows for
launching shortcuts (slå den fra).

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 04-08-02 12:48

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Internet Options -> Advanced -> Browsing -> Reuse windows for
> launching shortcuts (slå den fra).

Tak.

Mvh.
Lars

Fra : Madsen

Dato : 04-08-02 14:32

Lars Rosenmeier skrev:

[IE i fuld skærm]

> Aha. Hvordan gør man så det?

Tja, jeg var sikker på at man kunne inde i Tools > Options > Advanced
i IE, for det mener jeg at man har kunnet engang, men tilsyneladende
ikke med IE6. Jeg kan ikke finde det i min i hvert tilfælde.

Prøv denne her så:

Start > Run > Regedit
Find nøglen HKEY_CURRENT_USER\Console.
Når du er inde i ovenstående nøgle, burde der i højre side være en
værdi ved navn FullScreen. Den ændrer du fra 0 til 1.

Find så: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\InternetExplorer\Main.
Når du er inde i den nøgle, finder du FullScreen i højre side og
ændrer den til yes. Gå ud af regedit, genstart og se om det har
hjulpet.

Aner ikke om det virker.

Madsen.

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 04-08-02 15:22

> [...]
> i IE, for det mener jeg at man har kunnet engang, men tilsyneladende
> ikke med IE6. Jeg kan ikke finde det i min i hvert tilfælde.

<snip>

Jeg siger tak for indsatsen. :)

Mvh.
Lars

Fra : Madsen

Dato : 04-08-02 16:57

Lars Rosenmeier skrev:

> Jeg siger tak for indsatsen. :)

Velbekom, men virkede det?

Madsen.

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 04-08-02 19:36

> Velbekom, men virkede det?

Hvis jeg skal være helt ærlig, så har jeg ikke prøvet. Jeg tvivler på, at
jeg ville kunne holde ud at genvejene startede i fuld skærm ret længe ad
gangen, og hvis jeg skal ind i programmere i regedit for at lave det om, så
vil jeg næsten hellere beholde det som det er nu. (Jeg har kun vovet mig ind
i regedit én gang før, hvor det i øvrigt også var dig, der havde anbefalet
det.) :)

Mvh.
Lars

Fra : Madsen

Dato : 04-08-02 19:57

Lars Rosenmeier skrev:

> (Jeg har kun vovet mig ind i regedit én gang før, hvor det i
> øvrigt også var dig, der havde anbefalet det.) :)

Ups. Det tyder på at det ikke gik til held, siden du ikke tør det
igen. :)

Jeg kan dog godt forstå dig. Bryder mig heller ikke om at browseren
starter i fuld skærm. Jeg kørte med det en overgang på IE 5, men gik
hurtigt væk fra det igen.

Madsen.

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 04-08-02 21:09

> Ups. Det tyder på at det ikke gik til held, siden du ikke tør det
> igen. :)

Jo, det virkede skam fint, i hvert fald i en periode. Problemet kom vistnok
igen på et senere tidspunkt, men det kan du jo ikke gøre for. :)

(Det handlede om, at 'autorun' ikke virkede.)

Mvh.
Lars