SMC Barricade 7004ABR og installation af w~
Fra : Peter Binderup

Dato : 03-08-02 17:18

jeg har lige anskaffet mig denne, men har gevaldige problemer med at få den til at route trafik på port 80 videre til en maskine på
lokalnettet - denne maskine er sat op til at svare via Apache på port 80 (det virkede før routeren).

Er der nogen her der har en ide til hvad jeg skal gøre for at få skidtet til at virke?

MVH
Peter

Fra : Jan Hansen

Dato : 04-08-02 15:57

On Sat, 3 Aug 2002 18:18:10 +0200, "Peter Binderup" <binderup@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Er der nogen her der har en ide til hvad jeg skal gøre for at få skidtet til at virke?

Gå ind i routerens opsætning ( http://192.168.2.1:88/ ) og kontroller, at der under Setup
-> LAN -> Lease Time er valgt "Forever". Det gør, at netkortet altid får tildelt samme
lokale IP. Se efter i winipcfg, hvilken lokal IP computeren med Apache har, og skriv dette
i Setup -> virtuel server som "private IP", og 80 som både "Private Port" og "Public
Port".Klik på "Enter" for neden på siden, og det skulle virke.

Mvh
Jan.

Fra : Peter Binderup

Dato : 04-08-02 17:55

jeg har løst problemet - det viste sig at det virkede fint - blot kunne jeg ikke tilgå hostnavnet bag routerens firewall - ved at
tilføje dette til min hosts fil virkede det også bag firewalen.

/Peter