vedrørende Abit KG7 bundkort
Fra : Poul Johannsen

Dato : 03-08-02 16:38

Hej

Jeg er en lykkelig ejer af et Abit KG7 bundkort med duron 1,1 Ghz.
Men er løbet ind i et problem. Mit netværkskort Realtek RTL8139(A)-baseret
PCI netværk og Creative soundblaster PCI128 kan ikke være sammen på mit
bundkort.
Når jeg lydkortet monteret kører hele systemet uden problemmer og når jeg
sætter netværkskort i så kan systemet ikke kører, når ikke at starter
win98se op inden den genstarter. Og nåt jeg har netværkskortet i (uden at
sætter lydkortet i) så kører det også uden problemmer og sætter jeg
lydkortet i ja så starter er der problemmer.

Hvad kan jeg dog gøre?

Hilsen Poul

Fra : Frank Andersen

Dato : 03-08-02 19:35

Jeg rodede med et lign. problem på mit KT7-A raid. Det ligner KG7 meget.
Jeg havde også sb128 og Realtek.
Jeg har købt nyt hardware bla. 2 CPU´er for op mod 5000kr. For så til sidst
at finde ud af at det var en IRQ konflikt. Eller jeg lagde mærke til at IRQ
11 blev brugt til mange enheder bl.a. netkort.
Så flyttede jeg netkortet op i pci 3 og vips væk var problemet. Sjovt nok
fælles sb128 og netkort nu IRQ 10 !
Men ellers se på http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm det er en
godt sted og der henvises også til en side om KG7

Mvh.

Fra : Poul Johannsen

Dato : 03-08-02 21:49

Hej

Tak for svaret

Jeg sat mit netkort i PCI 3 og mit Lydkort i PCI 5 og nu virker det bare.

Tusind tak for hjælpen.

Hilsen Poul

Fra : Claus Christensen

Dato : 04-08-02 12:57

ja det kunne jeg godt tænke mig det virkede nu
Vi har mange gange haft problemer med realtec chipset mrk 8129 så smid det
kort ud
mvh claus

Fra : Frank Andersen

Dato : 04-08-02 14:27

Det er nu ikke Realtek der er noget med. Jeg prøvede med 4 forskellige kort.

Frank