MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Alvorlig undtagelse
Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 03-08-02 14:52

Jeg får følgende fejlmedd: når jeg installere win98. En alvorlig undtagelse
er opstået i OE ved 0028:00012FEB i VXD VMM(01)+00012FEB

Er der nogen der aner hvad det betyder?

Dennis

--
Fjern: slet dette ved svar

Fra : Madsen

Dato : 03-08-02 15:03

(7000) Dennis skrev:

> Jeg får følgende fejlmedd: når jeg installere win98. En alvorlig
> undtagelse er opstået i OE ved 0028:00012FEB i VXD
> VMM(01)+00012FEB
>
> Er der nogen der aner hvad det betyder?

Fejl på et eller andet stykke hardware, temmelig sikkert.

Madsen.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-08-02 04:29

Jeg vil gætte på en ramfejl... eller evt. en diskfejl.

Prøv at sætte bios til failsafe eller factory indstilling og start
installation igen.

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-08-02 07:07

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> wrote in message
> Jeg vil gætte på en ramfejl... eller evt. en diskfejl.

Fejl i adresseområdet. Jeg kunne forstå det hvis du havde ændret grafikkort
i en installation uden at informere systemet om det...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-08-02 16:20

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Fejl i adresseområdet. Jeg kunne forstå det hvis du havde ændret
grafikkort
> i en installation uden at informere systemet om det...

Jeg har installeret win98se flere hundrede gange. Flere gange har jeg
undervejs i installationen fået lignende fejlmeldinger, og hver gang er det
løst ved, at udskifte rammen. Ofte bliver fejlmeldingerne ledsaget med en
diskfejl, fordi der har været fejl i udpakningen af data, når windows har
pakket cab filerne ud.

Start med at pille alle overflødige kort ud af maskinen og sætte bios til
failsafe eller default setup. Hvis du stadig får fejlen er det temmelig
sikkert en ramfejl.

Claus