Skiftende billeder
Fra : BKK

Dato : 03-08-02 14:26

Hej allesamme....

Jeg har et problem som jeg håber en eller anden kan hjælpe mig
med. Det er nok ikke så svært

SØGES: Jeg vil gerne have at hver gang min hjemmeside åbnes skal
den skifte imellem 5 forskellige billeder tilfældigt!!!!
ALTSÅ jeg åbner min side og billede 1 vises, derefter går jeg ind
på min side igen og billede 3 vises osv. osv.

HÅBER DER ER EN SOM VIL/KAN HJÆLPE........

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-08-02 14:30

BKK wrote in <aigll5$ffu$1@sunsite.dk>:
> [...]
> ALTSÅ jeg åbner min side og billede 1 vises, derefter går jeg ind
> på min side igen og billede 3 vises osv. osv.

Har du adgang til noget serverside-teknologi? Hvis du ikke ved det, så har
du nok ikke.
PHP eller ASP: Så spørg igen i php-gruppen eller asp-gruppen.
Andet serverside: Spørg igen i serverside-gruppen.

Ellers må du gøre det med javascript:
Spørg i clientside-gruppen.

Det kan selvfølgelig også være, at en eller anden giver dig en løsning her,
men hvis du spørger i den korrekte gruppe er der større chance for et godt
svar. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : find clausen

Dato : 03-08-02 15:23

On Sat, 3 Aug 2002 13:25:57 +0000 (UTC), BKK
<saedan@e-mail.dk> wrote:

> Jeg har et problem som jeg håber en eller anden kan hjælpe mig
> med. Det er nok ikke så svært

<SCRIPT>
var nummer;
nummer = Math.random() * 4;
nummer = Math.round(nummer);
</SCRIPT>
</head>

billederne skal så heddde:

billede-0.jpg
billede-1.jpg
billede-2.jpg
billede-3.jpg
billede-4.jpg

<script>
document.write('<billede-' + nummer + '.jpg">');
</script>

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : BKK

Dato : 03-08-02 19:17

find clausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> <SCRIPT>
> var nummer;
> nummer = Math.random() * 4;
> nummer = Math.round(nummer);
> </SCRIPT>
> </head>
>
> billederne skal så heddde:
>
> billede-0.jpg
> billede-1.jpg
> billede-2.jpg
> billede-3.jpg
> billede-4.jpg

> <script>
> document.write('<billede-' + nummer + '.jpg">');
> </script>

TAK for det, men jeg kan ikke få det til at virke - kan du skære
det ud i endnu mindre papstykker???

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 04-08-02 07:34

"BKK" <saedan@e-mail.dk> wrote in message news:aih6nf$8fu$1@sunsite.dk...

<SCRIPT>
var nummer;
nummer = Math.random() * 4;
nummer = Math.round(nummer);
</SCRIPT>

skal stå i din <head> tag.

<script>
document.write('<billede-' + nummer + '.jpg">');
</script>

skal stå der hvor du vil have billedet indsat i din <body> tag

Hvis du får en "broken image" så er det fordi stientil billedet ikke er
korekt.
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Are you supposed to gain weight if you run backwards??