Koder...
Fra : John

Dato : 03-08-02 13:43

Hejsa Gruppe,

Jeg har den tvilsomme ære at have omkring 26 sek. om dagen til at varetage
115 mobiltelefoner i mit job som teleadministrator!

Spørgsmål:
*#06# = EMEI nummer der er blevet lagt ind, enten af Nokia eller en anden

*#0000# = SW version.

Der må væe andre praktiske kode - håber der er en venlig sjæl...

Venlige varme sommerhilsener
John

PS: Frustreret: er vi virkelig kun en håndfuld mennesker i dette dejlige
land der programmerer i Meridian og Ericsson's MD110 anlæg??

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 03-08-02 14:57

On Sat, 3 Aug 2002 14:43:25 +0200, "John" <jjensen@city.dk> wrote:

>Hejsa Gruppe,
>
>Jeg har den tvilsomme ære at have omkring 26 sek. om dagen til at varetage
>115 mobiltelefoner i mit job som teleadministrator!
26 sek. ? 115 mobiler? Hvad er det du varetager?

>Spørgsmål:
>*#06# = EMEI nummer der er blevet lagt ind, enten af Nokia eller en anden
>*#0000# = SW version.
>
>Der må væe andre praktiske kode - håber der er en venlig sjæl...
Hvad anser du som "praktisk" information?

Du skal IKKE regne med at *#0000# giver dig SW version på en mobil,
det er helt op til producenten. Vi bruger (Maxon Telecom A/S) f.eks.
*#9901# for SW version.

*#06# er nok den eneste du kan være sikker på er den samme på alle
mobiler, da den er specificeret i GSM/3GPP spec. til at vise IMEI
nummeret, men det kan du jo også aflæse med stregkodelæser "under"
batteriet normalt.

En hver mobil producent har deres egne service koder (*#....#), som
ikke altid bliver bevaret når man sender SW afsted til produktionen.

/Thomas

Fra : John

Dato : 03-08-02 17:07

**** Al information er vigtig! Så jo mere jo bedre....

**** Glemte at specificere at det udelukkende er Nokia telefoner.

> [...]
> mobiler, da den er specificeret i GSM/3GPP spec. til at vise IMEI
> nummeret, men det kan du jo også aflæse med stregkodelæser "under"

**** Oki - ville bare vide om der var andre ting man kunne læse af telefonen
med koder - mente at have set en lægere list over koder et eller andet sted.
Kunne f.eks være praktisk at kunne hente telefonnummeret fra SIM kortet

> En hver mobil producent har deres egne service koder (*#....#), som
> ikke altid bliver bevaret når man sender SW afsted til produktionen.

**** Ikke helt forstået...

Mvh
John

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 04-08-02 10:09

On Sat, 3 Aug 2002 18:06:39 +0200, "John" <jjensen@city.dk> wrote:

> [...]
>Kunne f.eks være praktisk at kunne hente telefonnummeret fra SIM kortet
Hvis du vil sådanne specielle ting kan du jo bruge AT interfacet i
telefonens bundstik. I GSM 07.05 og GSM 07.07 står der specificeret
alle mulige AT kommandoer man kan bruge til at læse CB, SMS osv. Her
kan man også hente info direkte fra SIM kortet. Der er dog bare lige
en hange ved dette, telefonen skal have et indbygget modem, og
producenterne skal ikke implementerer andet end det normale Hayes AT
kommando sæt på AT snittet.

Prøv at tage et kig på GSM specs.

ftp://ftp.3gpp.org/specs/archive/07_series/07.05/
ftp://ftp.3gpp.org/specs/archive/07_series/07.07/

Disse links indeholder zippede Word dokumenter.

/Thomas

Fra : Devast8or

Dato : 04-08-02 02:14

Der er en smule her du måske kan bruge: http://www.modify.dk/tt.asp

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : John

Dato : 04-08-02 02:41

Hey Devast8or,

Mange tak - det var noget i den dur jeg var på udkig efter. Følgende virker
dog ikke på en 6210 :-/

#3370# Enhanced Full Rate Codec (EFR) aktiveres.
#3370* Enhanced Full Rate Codec (EFR) deaktiveres.
#4720# Half Rate Codec aktiveres.
#4720* Half Rate Codec deaktiveres.

*#746025625# Sim clock allowed status.

Mvh