MS Windows
briani 27239
Logitech optisk mus hel i skoven!
Fra : John Quist

Dato : 03-08-02 13:11

Hej NG

Har lige erhvervet mig det sorte trådløse keyboard og mus fra Logitech, men
musen opfører sig helt hen i skoven - hakker og kører helt skæv etc.

Har opdateret driveren men problemet fortsætter! Andre der har haft samme
oplevelse?

Vil kontakte leverandøren mandag, men ville lige høre, om der var én, som
kendte problemet samt løsningen.

Venligst John.

P.S. Endvidere kan jeg ikke få medieafspilningsknapperne til at virke med
realoneplayer!! 'suk'!

Fra : John Quist

Dato : 03-08-02 13:15

Glemte lige, at jeg anvender WIN XP DK PRO!

JQK

Fra : the razz

Dato : 03-08-02 13:37

Hej John!

Kører selv WIN XP Pro UK..

Jeg har også selv investeret i samme sæt, og har ikke haft så meget som et
eneste problem med det..

Jeg hentede driverne hos Logitech, uden at benytte dem fra CD'rommen som
fulgte med..

Prøv evt. at skifte dit batteri, det kan være at det er et af dem som er
årsagen... :)

Ellers vil jeg byde på at det er en total defekt mus, som blot skal skiftes
via din leverandør.

/the razz

Fra : Madsen

Dato : 03-08-02 13:55

John Quist skrev:

> Har lige erhvervet mig det sorte trådløse keyboard og mus fra
> Logitech, men musen opfører sig helt hen i skoven - hakker og
> kører helt skæv etc.

Hvad bruger du som underlag og har du prøvet at flytte rundt på
modtageren for at se om det gør en forskel? Har du en debiltelefon
placeret i nærheden af musen eller modtageren?

Madsen.

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 03-08-02 15:19

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> modtageren for at se om det gør en forskel? Har du en debiltelefon

Debiltelefon? LOL!

Christoffer Olsen

Fra : Madsen

Dato : 03-08-02 15:59

Christoffer Olsen skrev:

> Debiltelefon? LOL!

Nå ja, mobiltelefon så.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-02 19:27

Hey

Batterier og driver er nye - så jeg kan kun tro det har noget med underlaget
el. musen at gøre. Er de optiske mus meget følsomme for underlaget?

Eller 1000 tak for svarene!!

JQK

Fra : Madsen

Dato : 03-08-02 20:31

John Quist skrev:

> Er de optiske mus meget følsomme for underlaget?

Ja, en hel del endda. Det skal være meget jævnt. Jeg har f.eks. en
hvid bordplade belagt med melamin som jeg troede jeg kunne bruge
musen direkte på, men jeg blev klogere. Først da jeg fik fat i et
hvidt glat skriveunderlag, fik jeg musen til at køre nogenlunde
fornuftigt.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-02 09:33

OK - tror jeg har fundet problemet så. Har blot lagt et stykke hvidt
A4-papir, hvilket har afhjulpet problemet. Så må man abskaffe sig en
musemåtte igen - selvom jeg troede det var et sagablot!

Venligst - og tak for svar - JQK

Fra : Madsen

Dato : 04-08-02 14:43

John Quist skrev:

> OK - tror jeg har fundet problemet så. Har blot lagt et stykke hvidt
> A4-papir, hvilket har afhjulpet problemet.

Ja, det tænkte jeg nok. Det sparer også på strømmen for øvrigt. Musen
har en indbygget dvalefunktion som har tendens til ikke at virke for
godt, hvis den står på et alt for broget underlag. På et hvidt derimod
er der sjældent problemer.

> Så må man abskaffe sig en musemåtte igen - selvom jeg troede det
> var et sagablot!

Det troede jeg også, men det var et rekvalmefif, eller også skal det
være en meget speciel bordplade man har. Jeg troede min var ideel, men
de mikroskopiske huller i melaminen var åbenbart nok til at forvirre
den.

Madsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-08-02 21:16

Du skal bare anvende en Microsoft mus i stedet.
De huller du taler om burde gøre det lettere for musen. Helt glatte og
blanke overflader har den det sværere med.
Min MS mus klarer sig f.eks. lidt dårligt på et spejl, med mindre det
er godt støvet.

Fra : Madsen

Dato : 04-08-02 23:19

Jens Peter Karlsen skrev:

> Du skal bare anvende en Microsoft mus i stedet.

Tror du virkelig? Jeg har en eller anden fornemmelse af at den vil
brænde sammen efter en halv time. ;)

> De huller du taler om burde gøre det lettere for musen. Helt
> glatte og blanke overflader har den det sværere med.
> Min MS mus klarer sig f.eks. lidt dårligt på et spejl, med mindre
> det er godt støvet.

Det kunne da godt være jeg skulle kigge på en MS-mus næste gang.
Jeg er faktisk også ret vild med deres design på specielt
IntelliMouse® Explorer. Det bliver enten den eller Logitechs Dual
Optical der bliver min næste mus, når jeg engang kvæler min
nuværende i arrigskab over dens ringe præcision.

For øvrigt er det heller ikke et helt spejlblankt skriveunderlag
jeg benytter nu. Det er et såkaldt mat skriveunderlag, hvor jeg
vist fik skrevet blankt tidligere. Det var forkert.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-02 19:29

..... øhh

Er der forøvrigt nogle af Jer Logitechbrugere, som har haft problemer med
mediaknapperne øverst på tast. under realplayer?

JQK