Skift fra Telmore til et selskab med GPRS?
Fra : Jan-Erik

Dato : 03-08-02 12:37

Hejsa!

Jeg øsnker at skifte væk fra Telmore til et selskab der kan tilbyde mig GPRS
abonnement, og samtidig skal priserne på taletid/SMS helst være små små
Nogen der kan anbefale et selskab/abb. løsning?

/J-E

Fra : Fischer

Dato : 03-08-02 12:52

> [...]
> være små små
> Nogen der kan anbefale et selskab/abb. løsning?

Du kunne jo beholde dit Telmore nummer og få TDC GPRS som selvstændigt
abonnement.
Et selvstændigt abonnement koster 240 kr. om månedenen, mens du slipper med
120 kr. hvis du har et TDC mobilabonnement.
Nu skriver du jo intet om dit mobilforbrug i øvrigt, men de 120 kr. i
forskel om måneden kan hurtigt tjenes hjem på dit Telmore abonnement.
Men det er jo lidt svært at vurdere uden flere oplysninger.

*Fischer

Fra : Claus Frigaard

Dato : 03-08-02 14:22

Har lige været opppe på tdc's for at tjekke prisen og det er
240,- pr. kvartal (som selvstændigt abonnement) og
120,- kvartalspris (som tillægsabonnement).
Der er jo lidt forskel om det er pr. måned eller pr. kvartal.....

M.v.h. Claus Frigaard

Fra : Fischer

Dato : 03-08-02 14:32

> [...]
> 120,- kvartalspris (som tillægsabonnement).
> Der er jo lidt forskel om det er pr. måned eller pr. kvartal.....

Naturligvis - det var jo også det jeg mente!
(Det blev vist lidt for sent og lidt for vådt i nat).

Det vil nok i næsten alle tilfælde kunne betale sig at have Telmore+GPRS
selvstændigt abonnement frem for TDC mobil+GPRS tillæg.

Desværre er GPRS stadig meget dyrt pr. Mb. til alt andet end Wap.

*Fischer

Fra : Jan-Erik

Dato : 03-08-02 16:15

> Du kunne jo beholde dit Telmore nummer og få TDC GPRS som selvstændigt
> abonnement.

Nja, så skal jeg jo skifte SIm-kort hver gang jeg ville bruge GPRS?

> [...]
> forskel om måneden kan hurtigt tjenes hjem på dit Telmore abonnement.
> Men det er jo lidt svært at vurdere uden flere oplysninger.

Hmm, jeg bruger måske nok endda under 120 kr. om måneden i mit Telmore
abonnoment, så det kan vel ikke betale sig at blive hos Telmore?
Det er også skod at de ikke gider give os GPRS - nu var jeg lige blevet så
glad for dem :)

Hilsen Jan-Erik

Fra : Fischer

Dato : 03-08-02 16:51

> [...]
> Det er også skod at de ikke gider give os GPRS - nu var jeg lige blevet så

Der er jo nok en grund til at du er glad for Telmore.

Lad os antage at du taler 70 minutter om måneden + sender 20 SMS'er.
Det koster dig 91,50 kr. om måneden hos Telmore.
Men med et TDC mobiltalk vil samme forbrug koste dig ca. 170,- kr.

Altså Telmore:
91,50 + 80,- (GPRS selvstændigt) = 171,50 kr.

Og TDC mobiltalk:
170,- + 40,- (GPRS tillæg) = 210,- kr.

Dertil skal selvfølgelig tillægges den urimeligt høje Mb. afgift for GPRS
forbruget.

*Fischer

Fra : Flemming Joensson

Dato : 03-08-02 21:43

"Jan-Erik" <j-e@get2net.dk> wrote in

> [...]
> Telmore abonnoment, så det kan vel ikke betale sig at blive hos
> Telmore? Det er også skod at de ikke gider give os GPRS - nu var

Nu ved jeg ikke lige hvilken telefon du har, men der er flere telefoner
hvor man kan købe en lille ekstraholder så man kan have to SIM-kort i
telefonen på samme tid. Minus ved denne løsning er at man så ikke kan
modtage opkald på sit Telmore nummer når man er på nettet, men man
slipper til gengæld for at tage sim-kortet ud.
Man skifter ved at slukke telefonen og så trykke på en lille
omskifterknap og så tænde igen på det nye SIM-kort.

Det er lidt en høker-løsning, men i det mindste bliver SIM-kortene ikke
væk

Flemming

Fra : Kim Hojberg Jensen

Dato : 04-08-02 17:13

Jeg har Telia Choice. Det koster 40 kr/md + kr. 50 pr. md for GPRS.

I de 50 kr er inkluderet 2 MB. Ekstra data koster 25 kr/MB.

Tale koster 80 øre pr. min. så det er tæt på at kunne konkurrere med Telmore
afhængigt af hvor meget man bruger det.

Hilsen

Kim

Fra : Fischer

Dato : 05-08-02 07:17

> Tale koster 80 øre pr. min. så det er tæt på at kunne konkurrere med
> Telmore afhængigt af hvor meget man bruger det.

De 80 øre gælder jo kun for opkald til fastnet og Telia mobil - til andre
mobiltelefoner er taksten jo en hel anden.
Desuden kræver det at man er på Telia's net - og det kniber sgu en del her
ovre i det mørke ....

*Fischer

Fra : KGB

Dato : 05-08-02 08:44

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> De 80 øre gælder jo kun for opkald til fastnet og Telia mobil - til andre
> mobiltelefoner er taksten jo en hel anden.

Hvad er prisen ellers ??
Hvor god dækning har de ?
Roaming ??

> *Fischer

Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Fischer

Dato : 05-08-02 16:02

> Hvad er prisen ellers ??

Til andre mobiler: 1,75 om dagen - det halve om aftenen.

> Hvor god dækning har de ?

De skulle være dækket godt ind i de store byer. Men på bøhlandet er det
langt fra imponerende.
http://shor.ter.dk/690364861

> Roaming ??

På Sonofon.
Og så er minuttaksten 1,95 uanset hvem du ringer til.

http://shor.ter.dk/487014976

*Fischer

Fra : Kim Hojberg Jensen

Dato : 05-08-02 19:23

Det er rigtigt at taksten til andre mobilsselskaber er højere. Det gælder
vist for stort set alle abonnementer undtaget Telmore og Clubblahblah - men
de har jo ikke gprs! Telmore og CBB kan jo heller ikke konkurrere med Telia
til fastnet og eget net.

Du har selvfølgeligt ret i at man skal være på Telias net. Det går fint for
mig, men man skal selvfølgeligt undersøge det i forhold til hvor man bor.

Hilsen

Kim

Fra : StefanNeess

Dato : 07-08-02 08:24

Telia ville være et godt valg.
De har billige priser og så vidt jeg ved også
GPRS....

http://www.kandu.dk/