MS Windows
briani 27239
Dualboot med W2k og WinXPpro
Fra : The Bear

Dato : 03-08-02 11:48

Hej

Nogen der kan sige om det kan lade sig gøre inden jeg fortsætter et
foreløbig håbløst spild af tid ?

Jeg havde ellers lige fået installeret min nye winxp pro uk i en perfekt
opsætning med alt hvad dertil hører på min nr. 2 PC. Og så skulle jeg lige
afprøve noget, som kun kunne "kører" under en w2k og så installerede jeg så
lige, den jeg havde liggende.
Winxp´en var på c-drevet og den nye w2k blev lagt på f-drevet og begge havde
masser af plads osv.

Der skete det sørgelige at dualboot funktionen gik i vasken forstået på den
måde, at når jeg ønskede at starte WinXP´en, så blev skærmen sort i meget
lang tid (over 10 minutter lod jeg det være een gang) og WinXP gik ikke
igang overhovedet. Mens der ikke var nogen problemer med W2k opstartet.

Faktisk havde jeg min SystemCommander installered fra starten af og den
software skulle kunne holde rede på 32 OS osv.osv. Men jeg fik vist trykket
på en forkert mulighed i første opstart efter w2k´en var blevet installeret.
Istedet for at vælge en selvstændig install så valgte jeg vistnok at
opstartet skulle ske med andre Windows versioner eller noget i den retning.
I hvart fald så virkede det ikke. Da jeg troede det var fejlen så startede
jeg fuldtændigt forfra - altså slettede begge installationer og startede
igen med en winxp og så en w2k installation, men problemet viste sig at
fortsætte, så nu ved jeg ikke hvad- hjælp!

Kan de 2 versioner (begge int.UK og alt det der) ikke arbejde samme ? Eller
skal jeg installere min w2k først og så min winxp for at den seneste
dualboot software eller funktion bliver den aktuelle ? Eller eller eller ?

Bjørn

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 03-08-02 12:33

Prøv at læse i tråden.: