Hva så Gilbert grape?
Fra : Kevin & Tina

Dato : 03-08-02 10:21

Så lige at denne perle blev sendt på tv i går.
God gedigen til tider absud humor, med nogle gode kommentarer til amerikansk
middelklassemiddelmådighed, meget kærligt, og aligevel rammende.
Drengen der alt for tidligt er blevet far til alt for mange, er fremragende
spilet.
Og hans bror bliver fremdtillet suveræn af en hvis de capprio der senere
falmede og fejlede fælt, men dt er jo en anden historie.
Jo små film er ofte store og især omvendt.
VH kevin

"We train young men to drop fire on people. But their commanders won't
allow them to write fuck on their airplanes because it's obscene! " (
Colonel Kurtz )

Fra : Kong Kent

Dato : 03-08-02 14:29

> Så lige at denne perle blev sendt på tv i går.

Jep. Det er en ren perle!

> [...]
> falmede og fejlede fælt, men dt er jo en anden historie.
> Jo små film er ofte store og især omvendt.

"små film er ofte store" ?! "Whats eating Gilbert Grape" har svjh ALDRIG
været en lille film. Det kan godt være budgettet dengang ikke var i Titanics
størrelse, men den har fra første dag i biograferne altid været hyldet som
en utroligt veldrejet film. Jeg genså den også i går, og den forbliver en
kanon film til alle dage.

Bare udtrykket på købmandens ansigt da Depp kommer ud af FoodLand med kagen
i kassen. De to udtryk de udveksler er skuespil i allerhøjeste klasse. Deres
ansigtsudtryk siger ikke ret meget direkte, men når man "læser mellem
linierne" er det en af de bedste små scener i hele filmen. KLASSE!

Men tænk hvis Juliette Lewis, Leonardo DiCaprio og Johnny Depp skulle castes
til samme film i dag? Fy for S*tan hvor ville skuespillerlønningsposten veje
tungt på ethvert filmbudget :)

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : Kevin & Tina

Dato : 05-08-02 14:08

> Fra: "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk>
> Dato: Sat, 3 Aug 2002 15:29:25 +0200
> Emne: Re: Hva så Gilbert grape?
>
> "små film er ofte store" ?! "Whats eating Gilbert Grape" har svjh ALDRIG
> været en lille film.

Ikke desto mindre er det ikke en film ret mange kender eller ret mange
fortår at værdsætte.
Jeg er i øvrigt fuldstændig enig; det er ikke en lille film, ikke på den åde
i hvert fald men jeg har nok formuleret så det var til at misforstå.
VH kevin

Og så et lille PS: at råbe ved at skrive store bogstaver for at pointere
noget er ikke velset i ng.

Fra : Kong Kent

Dato : 05-08-02 18:44

> [...]
åde
> i hvert fald men jeg har nok formuleret så det var til at misforstå.

Korrekt. Dem der ikke har set den kender den overhovedet ikke, men den der
vitterligt *har* set den anerkender vist alle, at det er en sublim film.
Hver gang jeg skriver om den får jeg lyst til at gense den. Samme følelse
får jeg med filmen "Blood In Blood Out". Den lider af det samme som "WEGG",
nemlig at den ikke er så kendt, men dem der har set den værdsætter den meget
højt!

http://us.imdb.com/Title?0106469 <-- tjek den ud! Du bliver *ikke* skuffet.

> Og så et lille PS: at råbe ved at skrive store bogstaver for at pointere
> noget er ikke velset i ng.

Det ved jeg skam godt. Har været Usenet bruger siden '97, men jeg glemte det
egentlig bare. Burde have været gjort således: *aldrig* :)