For helvede !
Fra : AEK

Dato : 03-08-02 07:41

Hej igen.

Tilde har det bedre, er begyndt at springe og tøffe rundt.

MEN, jeg skal til dyrlæge over middag.
Hun ryster / sitrer og hendes vejrtrækning er ikke god.
Når hun trækker vejret er det overfladisk, og hun har " bas " lyd på.
Vi har taget hendes temperatur: 38.5.

Vi har ringet til dyrlægen, som opererede hende.
Han vil se hende, for at chekke , om noget er galt.

Jeg er bare så frustreret , gal og ked af det !
Det gør mig så ondt, at det ALTID er Tilde , det er gal med .
De andre to rødder har aldrig været syge.

Åh, jeg elsker den bette lort højere end noget andet - hun er min lille
prinsesse.
Måske har jeg knyttet hende til mig på en anden måde, fordi hun altid har
skrantet.

Jeg ved det ikke, men jeg kan forestille mig, at det måske er
lungebetændelse igen ( Det havde hun i julen ).

Hun har sovet hos os i nat, som de forrige nætter efter operationen. Hun har
sovet på sin yndlingsplads : Mellem mine ben !

Jeg skulle lige læse af på I andre kattetosser.

Hej herfra.

/ Anya

Denne mail er chekket af NAV2002 .

Fra : Jette

Dato : 03-08-02 08:11

"AEK" skrev:
> MEN, jeg skal til dyrlæge over middag.
> Hun ryster / sitrer og hendes vejrtrækning er ikke god.
> Når hun trækker vejret er det overfladisk, og hun har " bas " lyd på.
> Vi har taget hendes temperatur: 38.5.
[klip]
> Jeg er bare så frustreret , gal og ked af det !
> Det gør mig så ondt, at det ALTID er Tilde , det er gal med .
> De andre to rødder har aldrig været syge.

Hej Anya

Jeg kan sagtens forstå du er frustreret ... det er ikke retfærdigt!

Jeg krydser fingre for Jer, og håber det ender lykkeligt.

Mvh. Jette

Fra : marianne hellemose

Dato : 03-08-02 08:29

Århh Anya
Det gør mig ondt, stakkels lille Tilde, vi krydser poter og
fingre, og giv nu dyrlægen et "trediegradsforhør" om
hendes tilstand

knus
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Inger Kaya

Dato : 03-08-02 10:14

Hej Anya

Jeg føler meget både med dig og Tilde. Jeg håber snart hun er overpå
igen. Gør som Marianne skrev... krydsforhør din dyrlæge i alle ender
og kanter. Håber du smider et indlæg ind når I kommer hjem fra
dyrlægen. Jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvordan det gik. Krydser
finger /poter og sender jer begge et spindemaiu herfra.

/ Inger Kaya

Fra : AEK

Dato : 03-08-02 10:28

Hej igen !

Takker for Jeres søde ord.
Og jo, jeg skal nok skrive , når vi kommer hjem.

Jeg ved godt, at dette er noget fis :
Men jeg sidder med en følelse af, at jeg er en elendig katteejer.
Lige meget , hvad jeg gør, så skranter Tilde altid.
Føler, at det er for dårligt, at jeg ikke hjælpe hende.

De får RC Indoor, malt, lever, græs, Pet Gourmet ( Som skal styrke
immunforsvar ) og masser af kærlighed.
Hvad fanden kan jeg gøre mere.......

Selvom Tilde er en lille pjevs, er hun ALTID i godt humør, vores lille
humørspreder - hun har altid en masse at fortælle os.

/ Anya ( Som nok skal krydsforhøre dyrlægen !!!!!! ).

Fra : Inger Kaya

Dato : 03-08-02 10:44

Anya ...

Du kan ikk gøre mere end du gør for Tilde. Hun er åbentbart født under
en uheldig stjerne men har fået en KANON redningsplanke nemlig dig. Så
du må ikk bebrejde dig selv at hun tit er syg. Tinka sidder i øvrigt
på mit skød og siger miaaauuuu til Tilde... (tror det betyder god
bedring) *lol*

/ Inger Kaya

Fra : marianne hellemose

Dato : 03-08-02 10:53

Søde Anya
Jeg er sikker på at du er en dejlig "katte-mor" og hvis
jeg var kat måtte du godt være min "slave" men lige som nogle mennesker
er mere "sarte" end andre kan katte
også være det. Måske trænger Tilde til en immun-forsvars-booster

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-08-02 11:49

In article <aig7mo$13l39m$1@ID-119019.news.dfncis.de>, AEK
<5678@jubiipost.dk> wrote:

> Jeg ved godt, at dette er noget fis :
> Men jeg sidder med en følelse af, at jeg er en elendig katteejer.
> Lige meget , hvad jeg gør, så skranter Tilde altid.
> Føler, at det er for dårligt, at jeg ikke hjælpe hende.

Nej, nej, nej... Men nogen er bare mindre stærke end andre, det
gælder dyr som mennesker. Du gør megt godt for din lille mus - hvis hun
ikke havde dig, var hun måske bukket under, hvem ved?

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Linda

Dato : 03-08-02 11:04

Jeg føler virkelig med dig, har selv en af mine der skranter hele tiden, og
det er bare til at blive frustreret over, jeg håber det går godt ved
dyrlægen, krydser hvad krydses kan.
mvh
Linda

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 03-08-02 11:11

Øv nej nu som det lige gik bedre

Jeg krydser fingre og alt hvad der ellers kan krydses for Tildemusen!

Og glæder mig til at høre mere - forhåbentlig er det ikke så slemt.

Mange hilsner
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-08-02 11:49

In article <aiftuj$13nodl$1@ID-119019.news.dfncis.de>, AEK
<5678@jubiipost.dk> wrote:

> [...]
> prinsesse.
> Måske har jeg knyttet hende til mig på en anden måde, fordi hun altid har

Jeg ved hvad du mener. Donna står også mit hjerte nærmere fordi det
næsten altid er hende der bliver ramt når nogen her er syge. Og hun
bærer det med sådan en blid tålmodighed...
Rigtig god bedring med Tilde, jeg håber hun snart er helt frisk igen.

Fra : AEK

Dato : 03-08-02 13:43

Så er vi hjemme.

Tilde fejler åbenbart ingenting - men har en hys mor !
Så alt er fint.

Hendes temperatur var 39. Han lyttede på hende.
Hendes vejrtrækning var hurtigere end normalt, men ellers intet at høre.

Han siger, at det skyldes mange faktorer ,der spiller ind efter sådan en
operation.
Varme, smerte m.m.

Jeg slutter , da jeg er ret hidsig lige nu ( Over dyrlægens måde at tale til
mig på ! ).
Hav en fortsat god dag.

/ Anya.

Fra : Inger Kaya

Dato : 03-08-02 13:50

Hej Anya

Åh dejligt at høre at Tilde er okay. Men bestemt godt hun har sådan en
hønemor. Det er det bestemt langt fra alle misser der har, så hun er
heldig.

/ Inger Kaya

Fra : Lars Dahl

Dato : 04-08-02 00:44

AEK <5678@jubiipost.dk> skrev i

<SNIP>

> Jeg slutter , da jeg er ret hidsig lige nu ( Over dyrlægens måde at tale
til
> mig på ! ).
> Hav en fortsat god dag.
>
> / Anya.

Det findes der råd for: Ny dyrlæge!

Lars
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Fra : AEK

Dato : 04-08-02 08:41

Jeg slutter , da jeg er ret hidsig lige nu ( Over dyrlægens måde at tale
> til

> Det findes der råd for: Ny dyrlæge!

Enig !

Anya.

Fra : AEK

Dato : 03-08-02 17:16

Hej !

Kors, hvor jeg følte mig dum hos dyrlægen.
Efter at Tilde var blevet undersøgt, daffede hun rundt på gulvet, snakkende
og med højt løftet hale.......
Er det ikke bare typisk, sådan har hun ikke været siden operationen.

Han syntes vist, at jeg var overpylret. Men sådan , som Tilde har været de
seneste dage, og i dag med sitren og " rallen ", turde jeg ikke andet.
Og når jeg ved, hvordan Tilde har været syg i tidens løb.
" Heldigvis " sitrede hun også derude, han kunne ikke sige, hvad det var,
men anså det ikke for noget alvorligt.

Så jow jow, vi har rigtig været på " dummetur " i dag...*G*
Og da vi kommer hjem, giver Tilde os lige prikken over i`et - hun får
snakket en masse , op i et vindue og fange fugle.

Nå, men så har jeg også prøvet at være overpylret og gøre mig til " grin "
hos en dyrlæge.

/Anya.

Fra : marianne hellemose

Dato : 03-08-02 17:26

Hej Anya
Når vi nu ved hvor seje og "dumme" katte kan være
er det langt bedre at gøre sig til "grin" hos dyrlægen
end at vente og risikere noget meget værre, og tro mig
du er ikke hverken den første eller sidste til at gøre sig til grin.

Fra : AEK

Dato : 03-08-02 18:02

Hej Anya
> [...]
> end at vente og risikere noget meget værre, og tro mig
> du er ikke hverken den første eller sidste til at gøre sig til grin.

Ok, det beroliger at høre.....*LOL*
Da vi stod derude, og Tilde gik rundt og gjorde sig forfærdelig lækker - tog
jeg mig selv i at tænke :
Du kan i det mindste prøve at se syg ud og redde vores ære !
Men nix, hun havde besluttet sig for, at tidspunktet var inde til at komme
ovenpå igen , var NU
hos doktormanden ......

Jeg var godt gal i skralden, da vi kom hjem. Syntes, at han talte, som om,
at jeg havde overreageret.
De få gange, jeg har været hos min dyrlæge i Esbjerg, har der altid været
noget galt så som orm og lungebetændelse.
Så tændte det mig fuldstændig af dette her.

/ Anya ( Som er faldet ned på jorden igen ...*G)

Fra : Kate

Dato : 03-08-02 19:00

"AEK" <5678@jubiipost.dk> wrote in

> Efter at Tilde var blevet undersøgt, daffede hun rundt på gulvet,
> snakkende og med højt løftet hale.......
> Er det ikke bare typisk, sådan har hun ikke været siden
> operationen.

Hej Anya

Jow, det er meget typisk katte Jeg ville altså nok også ha' valgt
at kigge forbi dyrlægen bare for en sikkerhedsskyld, jeg er dog glad
for at Tilde er okay.
At dyrlægen så får dig til at føle dig til grin synes jeg faktisk er
hans problem. Jeg har da stået hos min dyrlæge og set på en kat som
mirakuløst blev helt rask bare ved synes af ham men min dyrlæge fik
nu ikke min til at føle mig til grin, men katten fik mig til at føle
mig lidt pylret.

Kate

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 03-08-02 22:43

Hej Anya!

AEK <5678@jubiipost.dk> skrev i meddelelsen ...

>Han syntes vist, at jeg var overpylret. Men sådan , som Tilde har været de
>seneste dage, og i dag med sitren og " rallen ", turde jeg ikke andet.

Kan jeg godt forstå.

>" Heldigvis " sitrede hun også derude, han kunne ikke sige, hvad det var,
>men anså det ikke for noget alvorligt.

Som du tidligere skrev, havde hun jo også feber - så jeg synes bestemt ikke,
det var specielt pylret af tage afsted. Man bliver selvfølgelig også nervøs,
hvis vejrtrækningen er unormal.
Mit bud er, at hun har fået en infektion efter operationen, som hun lige
skal have bugt med. Det stresser alligevel kroppen at gennemgå bedøvelse og
operation.

>Så jow jow, vi har rigtig været på " dummetur " i dag...*G*
>Og da vi kommer hjem, giver Tilde os lige prikken over i`et - hun får
>snakket en masse , op i et vindue og fange fugle.

Godt at høre, at hun iaf er i bedring!

>Nå, men så har jeg også prøvet at være overpylret og gøre mig til " grin "
>hos en dyrlæge.

Jeg synes, som Kate, at det er dyrlægens problem - tag dig ikke af det.

>/Anya.

Hilsen Birgitte (og fortsat god bedring)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-08-02 23:55

In article <r1Y29.89$jO1.2596@news.get2net.dk>, Birgitte Krogh
<birgitte.krogh@get2net.dk> wrote:

> Jeg synes, som Kate, at det er dyrlægens problem - tag dig ikke af det.

Nu har jeg siddet lidt og tænkt over det, og jeg synes egentlig han
skulle skamme sig! 1) Vi får jo altid at vide, at vi skal søge dyrlæge,
hvis katten opfører sig bare lidt usædvanligt, fordi det er svært at
opdage når de er syge, de viser ofte ikke så meget, osv. osv.
Så han skal vel egentlig være glad og tilfreds med at hans patient har
en opmærksom missemor! Og 2) Manden får vel penge for at du kommer?
Sådan en skovl, måske han ikke kan tåle varmen

Fra : AEK

Dato : 04-08-02 00:15

.. > Jeg synes, som Kate, at det er dyrlægens problem - tag dig ikke af det.
Takker for Jeres søde ord

> Og 2) Manden får vel penge for at du kommer?
Nope. Der var han fair nok - det var service i forb. med operation.

> Sådan en skovl, måske han ikke kan tåle varmen
*LOL*

Jeg blev forresten tilbudt noget medicin til Musen - MEN da det gik op for
mig, at det mere var for min skyld end Tilde - så var jeg TÆT på at
eksplodere !
Der blev sagt nej !

/ Anya.

Fra : marianne hellemose

Dato : 04-08-02 07:31

Anya skrev
<Jeg blev forresten tilbudt noget medicin til Musen - MEN da det gik op for
mig, at det mere var for min skyld end Tilde - så var jeg TÆT på at
eksplodere !
Der blev sagt nej !>

Det kunne godt være at det ville være en god forretning
for dyrlæger at have lidt valium / stetsolid til de tobenede
*GGG*

Fra : AEK

Dato : 04-08-02 08:40

> Det kunne godt være at det ville være en god forretning
> for dyrlæger at have lidt valium / stetsolid til de tobenede
> *GGG*

*LOL*
Det ville de sikkert tjene stygt på.......

Min mening er, at mine katte skal IKKE have nogle medikamenter , med mindre
det er nødvendigt..
Vi ved jo, hvordan menneskers kroppe er begyndt at blive immun for
pencillin.

/ Anya.

-

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-08-02 13:54

In article <aiho59$13jfse$1@ID-119019.news.dfncis.de>, AEK
<5678@jubiipost.dk> wrote:

> Nope. Der var han fair nok - det var service i forb. med operation.

Hm - nå ja, ret skal være ret

> [...]
> >
> Jeg blev forresten tilbudt noget medicin til Musen - MEN da det gik op for
> mig, at det mere var for min skyld end Tilde - så var jeg TÆT på at

Medicin til katten for at berolige dig?
Okay, næste gang jeg er stresset stikker jeg min mand en panodil eller
to...
Nej, jeg kan da godt se hvorfor - og hvis det var et uskadeligt
præparat, var der måske heller ikke sket noget ved det. Men det er da
uetisk at ville putte medicin i mis, når den nu ikke har brug for
medicin. Har Tilde det for resten stadig godt?

Fra : AEK

Dato : 04-08-02 14:18

> Medicin til katten for at berolige dig?
> Okay, næste gang jeg er stresset stikker jeg min mand en panodil eller
> to...

Yepper - det skal også prøves her.....*G*

> [...]
> præparat, var der måske heller ikke sket noget ved det. Men det er da
> uetisk at ville putte medicin i mis, når den nu ikke har brug for

Enig !

Har Tilde det for resten stadig godt?

Jamen Tildemus har besluttet, at nu har hun gjort mig rigeligt til grin - så
må hun hellere opføre sig pænt og blive rask.
Hun ryster stadig lidt, men virker ok.

Anya.