Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Overvejer udskiftning
Fra : Jacob Olsen

Dato : 02-08-02 22:45

Overvejer at sælge mit 1 måneders gamle Canon Ixus V2, og satse på et Sony
DSC-P71 kamera istedet for. Mit spørgsmål er om nogen af JER har prøvet det
kamera. Ved godt der findes tests på www.dpreview.dk men jeg vil gerne
spørge jer.....

mvh Jacob

Fra : Janner

Dato : 02-08-02 23:23

Hej, jeg har sådan en fætter og kan kun sige jeg er yderst tilfreds ... Dog
kræver det jo man inviterer i en stick har selv en 128 og det sgu ok ... De
16 der følger med er jo røv og nøgler. Eneste minus jeg lige kunne komme på
er det lidt store forbrug af batteri, så det kræver næsten at man invisterer
i et ekstra sæt.

Poster lige et billede fra iaften i dk bin

Hygge

Janner

Fra : Jacob Olsen

Dato : 03-08-02 08:43

Hejsa..

Kunne du ikke mail et billede som er taget af et eller andet motiv i dagslys
?
i bedste opløsning

mvh Jacob

Fra : Steen F.

Dato : 03-08-02 02:09

> [...]
> DSC-P71 kamera istedet for. Mit spørgsmål er om nogen af JER har prøvet

Jeg kender ikke det Sony kamera, men er det pga. prisen at du vælger Sony
frem for f.eks. Canon S-30? Jeg har hørt meget godt om S-30 og S-40 som
begge har en masse manuelle indstillinger (ved ikke om Sony'en også har
det).

MVH
Steen

Fra : Jacob Olsen

Dato : 03-08-02 08:45

Jeg er bare træt af canon´s uskarphed, og se billeder jeg så på dpreview af
s40 og såvidere, synes jeg ikke var et hak bedre end mit ixus.

Det sony kamera der, det opfylder mine krak mht til pris, og kompakthed, at
det måske ikke er så pænt er bare ærgeligt....

/Jacob

Fra : Janner

Dato : 03-08-02 09:48

Da jeg købte mit sony så jeg også på et Konica Digital Revia KD 400 Z som
med en opløsning på 4Mpixels må siges at være helt i top. Design mæssigt
ligner det Ixus op ad dage blot med noget bedre specifikationer. Havde jeg
haft de knap 6 K det koster havde det blevet det .....

/Jan

Fra : Jens Olsen

Dato : 03-08-02 10:36

On Sat, 3 Aug 2002 10:48:18 +0200, "Janner" <jan@tjaaa.dk> wrote:

> [...]
>ligner det Ixus op ad dage blot med noget bedre specifikationer. Havde jeg
>haft de knap 6 K det koster havde det blevet det .....

Hvad med den lille lækre Yashica er der ingen der har prøvet den som
alternativ?

Kyocera S3 og S4

Jens

Fra : Jacob Olsen

Dato : 03-08-02 10:40

Der er mange muligheder, desværre køber folk oftest det som andre har, selv
om det ikke er godt. Folk tør ikke prøve noget nyt. Jeg vil bare have et
billigt kamera, som tager skarpe billeder, og ikke er for stort. Det er
mange krav men det må kunne lade sig gøre. Desværre er jeg sådan en person,
at hvis kameraet ikke er pænt selv om det er godt, fx fuji kameraér så køber
jeg det ikke. Ved godt det er forkert men sådan har jeg det bare.

Sony går lige an, det er ok størrelse, rigtig pris, og gode billeder. håber
jeg

Fra : Janner

Dato : 03-08-02 11:21

> Billederne er sgu ok .... poster lige et par stykker mere i dk bin.

/Jan

Fra : Janner

Dato : 03-08-02 11:20

Batteriet skulle være ekstremt dårligt på disse modeller .... havde også et
sådant et i tankerne, men mærket er det ikke lidt host host ok det kan være
ok nok - men tænker samtidigt på : hvad så med servicen hvis en sådan skulle
blive nødvendig.... Hos Sony og diverse andre er den sgu bare iorden

Fra : Alan Thwaites

Dato : 03-08-02 11:56

> [...]
>
> /Jacob
>

> Alan T.skrev: Jeg forstår ikke dine problemer med Ixusen medmindre du
stiler ekstreme krav til skarphed .-ude over det der kan forventes af en
2Mpixel apparat.- Prøve billederne hos dpreview med Ixus V (V2 har de ikke
tested,men denne har samme optik og sensor) er imponerende gode.Den 1st og
sidste i serien er taget af Phil Askey,resten af Joanna Askey og man skal
huske at hun er uddanet fotograf og var heldig med lyst denne dag men det
viser kun hvad apparatet er i stand til at præstere.Prøv at kigge på disse
og fortæl hvori består uskarpheden. Hvis ikke du opnår lignende resultater
er der 2 muligheder .- enten har du fået en defekt kamera eller har du ikke
forstået at bruge den,hvis f.eks. du bruger digital zoom er der ikke noget
der heder skarphed længere uanset hvilket apparat. Bevares apparatet har
sine begrænsninger (kun 2x zoom,ingen manual funktioner.ingen ekstern
blitz.) men kunsten er at lære at udnytte denne fuldt ud inden for disse
begrænsninger og jeg er bange for at en skift til andet af lignende
størrelse og prisklasse ville resultere i de samme frustrationer. >
M.v.h. Alan.

Fra : Steen F.

Dato : 03-08-02 22:10

"Alan Thwaites" <atls@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidste i serien er taget af Phil Askey,resten af Joanna Askey og man skal
[snip]

Der er åbenbart forskel på IXUS V og IXUS V2 hvad angår skarpheden.
Prøv at se dette indlæg fra Thomas R.:

MVH
Steen

Fra : PI

Dato : 03-08-02 09:01

Hejsa

Kig her
http://www.digit.no/Tester/canon_ixus_v2/ixus_v2_intro.htm

Mvh
PI

Fra : Jacob Olsen

Dato : 03-08-02 11:59

de sony billeder ser da utroligt grumset ud

Fra : Jacob Olsen

Dato : 03-08-02 13:08

Jeg har bare taget en del billeder, og jeg synes ixus billederne er uskarpe,
og jeg kan ikke være alene om denne holdning da det har været oppe og vende
mange gange herinde, og selv på dpreview skriver folk at skarpheden er et
problem. Bevares det kun er et 2 mp men alligvel, så burde det være bedre
iforhold til andre i samme klasse. Jeg bliver nødt til selv at lave en gang
sharpen på hvert billede for at det er nogen lunde. De billeder af ixus V på
dpreviw er faktisk ganske gode, ved ikke hvordan man får dette resultat, men
folk har også sagt at ixus V tager bedre billeder end V2.. hvorfor ved jeg
ikke.

prøvet lige at poste endnu et ixus2 test billede... det synes jeg er
uskarpt, er det bare mig ????

Fra : Jacob Olsen

Dato : 03-08-02 12:06

Har lige postet et fra mit ixus, det laver da bedre billeder synes jeg
umiddelbart..

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-02 21:45

Jeg smed også nogle her engang, hvis der er nogen som er interesserede:
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=445

/Jesper
Ixus V2