MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP ødelægger en partition ved brug af hard~
Fra : dion

Dato : 02-08-02 20:26

Med en harddiskskuffe kan man hurtigt skifte mellem 2 forskellige bootdiske, mens en
slaveharddisk er fastmonteret i maskinen.
Ideen at bruge den ene master til seriøst risikofrit arbejde, mens den anden bruges
til risikable forsøg og surf.

Men det endte gruelig galt for mig fordi XP ikke genlæser fat-tabeller når man kommer
tilbage fra dvale.
Jeg holder meget af slukke PC'en i dvale-mode.

Så når jeg tænder PC'en på den anden harddisk -som også var i dvale- ved XP ikke at
der er kommet nye filer på slavedisken mens jeg arbejdede med master 1.
Og når det første jeg gør er at skrive en fil bliver slavens fat og biblioteker
overskrevet med forældede data.

Resultat: slavedisken med alle mine data blev totalt ubrugelig.

Har andre haft samme smertelige erfaringer?

Kunne XP configureres til altid at opdatere FAT og biblioteker før skrivning af en
fil?

Fra : F.Larsen

Dato : 03-08-02 15:16

"dion" <wrong@spam.out> wrote in message
> Med en harddiskskuffe kan man hurtigt skifte mellem 2 forskellige
bootdiske, mens en
> slaveharddisk er fastmonteret i maskinen.

Hvorfor slukker du ikke bare helt for maskinen inden du skal skifte disk.
Det ville under alle omstændigheder være mere forsvarligt.

--
Flemming