Indekat (voksen) søges !
Fra : LowLifeDK

Dato : 02-08-02 19:53

Min ferie slutter om 8 dage, og NU skal jeg have en kat igen ...

Jeg har aldrig selv prøvet at finde en kat, de har sædvanligvis fundet mig
istedet for aflivning.

Hvor/hvordan kan man finde/spotte en god og sund indekat ?

Tip ? Gode råd ?

Har du en ? Den SKAL være voksen, da min samvittighed ikke byder mig at
opdrage en killing som indekat.

Fra : Sander

Dato : 02-08-02 20:01

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor/hvordan kan man finde/spotte en god og sund indekat ?
>
> Tip ? Gode råd ?

Prøv et dyreinternat. Der er mange gode sunde (dyrelægekontrolleret,
vaccineret og neutraliseret ) katte, der godt kan bruge et nyt hjem.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : LowLifeDK

Dato : 02-08-02 20:05

Lyder ganske fornuftigt.

Tak.

Fra : The Bean

Dato : 02-08-02 21:33

Jeg syntes at du skal henvede dig hos Teresa Guldager. Hun har nogle
kastrater som hun gerne vil sælge billigt. Det er enten somali eller
abysinerer.

Du kan evt. kigge på hendes hjemmeside på dette link.
http://hjem.get2net.dk/dushara

Mvh.

Benny Frandsen

P.s. Jeg har selv en af hendes Somalier, og den er jeg meget glad for.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-08-02 11:06

Jeg har da også en voksen somali, jeg søger nyt hjem til. vi bor i Farum
nord for København.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Line Wolff

Dato : 03-08-02 07:48

Som de andre skriver, er internat eller opdrætter en god ide. Men for din
egen skyld, så husk, at det er bedst at få en kat der altid har været
indekat, hvis du skal have en indekat. Jeg har selv prøvet at få to ungkatte
(ikke killinger) som havde været ude, og det var en kamp. De faldt aldrig
til indenfor, havde mange "udekatte-unoder" osv. Jeg siger ikke, at det ikke
kan lade sig gøre, men tag det som et tip (Misserne flyttede forresten
hjem til mine forældre på et nedlagt landbrug hvor de havde/har det som
blommen i et æg).
Det er ikke fordi at katte ikke har det godt med at være indekatte, men har
de først været ude, kan det være en meget svær omstilling.

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : LowLifeDK

Dato : 03-08-02 15:39

Yep, når de først har været ude, glemmer de det naturligvis ikke. Det er en
helt naturlig drift.

Derfor er jeg også lidt forbeholden overfor internaterne. De kender jo kun
kattens historie fra de tidligere ejere, hvis de overhovedet kender til den.

Vil meget hellere ha' en kat fra en privatperson der skal af med den eks. i
forbindelse med en flytning.....