Zyxel Router fra CyberCity
Fra : Stig Thomsen

Dato : 02-08-02 19:44

Hej

Så vidt jeg har erfaret, leveres Cybercity ikke længere Cisco 677 routere
med deres ADSL løsningen. Af den ene eller anden årsag, er de gået over til
at levere en ZyXEL 642R med. Jeg har altid været af den opfattelse, at en
Cisco 677 var en af de bedste routere til ADSL ... i følge Cybercity, skulle
forskellen i mellem de to routere ikke være noget videre ... jeg er dog
interesseret om der er nogle her i gruppen, som "på egen krop" har prøvet
Zyxel routeren og om det har nogle for / u-lemper i forhold til Cisco 677
???

/Stig

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-08-02 02:46

On Fri, 2 Aug 2002 20:44:04 +0200, Stig Thomsen <stig@*nospam*thomsen.as> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere.xdsl with:
> Så vidt jeg har erfaret, leveres Cybercity ikke længere Cisco 677 routere
> med deres ADSL løsningen. Af den ene eller anden årsag, er de gået over til

Cisco er ved at lade 677'eren og 678'eren udgå, så det er nok derfor CC har
valgt at skifte. Man kan jo kun håbe at Zyxel routeren ikke har nogle af de
irreterende bugs der er i CBOS.

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Rune Manscher

Dato : 04-08-02 17:51

"Stig Thomsen" <stig@*nospam*thomsen.as> wrote in message
> [...]
> Zyxel routeren og om det har nogle for / u-lemper i forhold til Cisco 677

Mulighederne for at forwarde porte er en smule mere begrænsede på 642R'eren
(man kan kun lave 8), men da man kan lave ranges er det vel de færreste der
vil have problemer med det. I forhold til 67x'eren, er 642R'eren nemmere at
konfigurere og betjene, i det webinterfacet er langt bedre.

Men udover ovenstående, vil du næppe mærke nogen forskel i dagligdagen.

*Rune