Nok se, - men ikke røre!!
Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-08-02 19:21

En bekendt har to PC'er koblet sammen.

Begge har før haft fin adgang til hinanden. Pludselig kan de ikke mere få
adgang til den anden.

De ser fint hinanden med ping. Men kan altså ikke bruge "hinanden".

I lyset af at de før kunne, hvad kan så være gået galt???

Hans L. Jørgensen
Horsensvej 94, Tebstrup
8660 Skanderborg

Fra : Kim Ingemann

Dato : 02-08-02 19:49

On Fri, 02 Aug 2002 20:20:45 +0200, Hans L. Jørgensen wrote:

> [...]
>
> De ser fint hinanden med ping. Men kan altså ikke bruge "hinanden".
>
> I lyset af at de før kunne, hvad kan så være gået galt???

Jeg forstår at de kan pinge hinanden, men hvad mener du med at "bruge"
hinanden?

--
Mvh. Kim Ingemann

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-08-02 22:55

Davs Kim

"Kim Ingemann" <tuxi@tuxi.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår at de kan pinge hinanden, men hvad mener du med at "bruge"
> hinanden?

Maskinerne kan se den andens IP, men det er ikke muligt at komme ind på den
anden maskine HD, selv om der er givet adgang, har tidligere fungeret fint,
men pludselig kan det ikke lade sig gøre.

Hvis jeg prøver at tilgå den anden PC gennem "andre computere" siger den
ingen adgang til netværket, hvilket med min ringe viden på området virker
underligt, når jeg pinger maskinen kan den fint se den anden maskines IP.

Der køres på begge maskiner med Win98 SE, mellem maskinerne sidder der en
accton 4 port hub eller switch, er ikke sikker hvilken det er hub/switch.

Hans L. Jørgensen
Horsensvej 94, Tebstrup
8660 Skanderborg

Fra : Funnyboy

Dato : 03-08-02 00:06

On Fri, 2 Aug 2002 23:54:51 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@get2net.dk> wrote:

> [...]
>accton 4 port hub eller switch, er ikke sikker hvilken det er hub/switch.

Du skal se om du kan finde fejlen under egenskaber i andre
computere......Den ene skal muglivis ha tildelt en IP adresse mens den
anden skal finde en selv.
Det kan også være at de har en ipx/spx protokol installeret det kan
være nok til at det driller.
Hvis der en sådan en så prøv at fjerne dem. Eller prøv at installere
helt nye protokoller. Det hjælper også nogen gange.

Funnyboy

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-08-02 08:21

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> writes:

> [...]
> accton 4 port hub eller switch, er ikke sikker hvilken det er hub/switch.

For at det skal virke med "Andre Computere" skal du være logget ind
med navn og adgangskode. ESC-tasten ved loginskærmen duer ikke.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 03-08-02 16:21

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> accton 4 port hub eller switch, er ikke sikker hvilken det er hub/switch.

Du har ikke tilfældigvis installeret en "personlig firewall" (Norton,
Zonealarm....) på den maskine du ikke har adgang til?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-08-02 17:30

Davs igen Stig og alle i andre!

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse
> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Du har ikke tilfældigvis installeret en "personlig firewall" (Norton,
> Zonealarm....) på den maskine du ikke har adgang til?

Nej der er ikke firewall.

Der er tale om bekendte af mig som efter endt ferie kom hjem, startede
PC'en. Intet netværk, ringer og siger grådkvalt, at hendes netværk ikke
virker.

Man kører ud for at hjælpe som den hjælpsomme sjæl man nu en gang er;-/

Starter maskinerne op, spørger efter password, hun siger at det bruger hun
ikke, jeg tænker ikke yderligere over det, forsøger med "ping" maskinerne
kan se hinanden. Nå - så er det da ikke et tordenvejr der har kvalt noget
HW. Tænker ikke yderligere over den med password før et svar her i gruppen
henleder min opmærksomhed.

Nu er så eneste? er det sommervarmen, eller har ferien totalt afprogrammeret
konen. Da jeg fortalte hende at der skulle bruges password, blev der stille,
hvorefter hun tænksomt siger, ja - nu du siger det

Ellers tusind tak for hjælpen samt brugen af jeres tid/båndbredde, både fra
mig og hende "konen" - altså ikke min, - begge ikke fri for at have liidt
røde ører;-/

Hans L. Jørgensen
Horsensvej 94, Tebstrup
8660 Skanderborg