MS Windows
briani 27239
bøvl med fildeling mellem Win2k og WinXP
Fra : ottesen

Dato : 02-08-02 18:49

Hej!
Jeg har lige fået winXP installeret og vil gerne hente nogle filer fra en
anden maskine på vores lokalnet som kører win2k. Fra XP maskinen kan jeg
godt "se" win2k maskinen men når jeg klikker på den så skal jeg indtaste
brugernavn og adgangskode - men hvilket? og kan man slå det fra? Jeg tror
ikke det har noget med win2k maskinen at gøre da det ikke har været et
problem at tilgå den før jeg fik XP. Er der nogen der kan hjælpe - jeg er
ikke så stærk til det med netværk

hilsen
ottesen

Fra : Christian Andersen

Dato : 02-08-02 19:04

ottesen wrote:

> [...]
> brugernavn og adgangskode - men hvilket? og kan man slå det fra? Jeg tror
> ikke det har noget med win2k maskinen at gøre da det ikke har været et

Det HAR faktisk noget med Win2k-maskinen at gøre. Du skal aktivere den
bruger der hedder "Guest" / "Gæst" og tildele den adgang til at tilgå
WIn2k'eren fra netværket.

Alternativt kan du oprette en bruger på WIn2k'eren med samme brugernavn
som den bruger du bruger(!) på XP.

Kunne du bruge det til noget? (Hold op, hvor er jeg sjov)

--
..signature

Fra : Snuden

Dato : 02-08-02 20:03

On Fri, 2 Aug 2002 18:03:30 +0000 (UTC), Christian Andersen
<tcd977fzm1001@sneakemail.com> wrote:

> [...]
>WIn2k'eren fra netværket.
>
>Alternativt kan du oprette en bruger på WIn2k'eren med samme brugernavn

Eller angive brugernavn/password på en bruger der er oprettet på
Windows 2000 boksen

--
Snuden

Fra : ottesen